Huvud, axlar, knä och tå, knä och tååå

Smärtaaaaa!
Jag och Shin (nej tyst, han heter Shin!) hade träning i självförsvar idag.
eller snarare Shin hade en suverän kurs i det som händer efter man misslyckats med det som egentligen är självförsvar. Ja, självförsvar är tydligen följande:
  • Knyta skorna
  • Alltid berätta var man är
  • Ha 112 inknappat på mobilen
  • Springa
  • Ta körkort etc. etc...
Herregud, människan är klok som en bok, ramlar som en ninja och vrålar så man kan få mardrömmar för mindre. Också lyckas han få en att skratta emellan också, det är ju förjäävligt!

Mina två största bravader var att slå bort hans hand en gång när han inte var beredd och sen lyckades jag faktiskt fälla honom.. och han lyckades dra med mig i fallet (första knepet i självförsvar: Skada dig aldrig ensam!) vilket slutade med mitt huvud + golv = klacklong och rehabiliteringspaus på mattan där man fick ytterligare goda råd av den Frater. När jag kom hem märkte jag att jag måste ha fått en ordentlig smäll på höger axel och vänster knä, men inte så det känns när jag rör mig, bara om jag nödväntigtvis ska peta på stället jag vet att det gör ont, vilket jag självklart känner mig tvungen att göra heeeelaaa tiiideeeen.
IQ 5åring. "AJ! Det gjorde ont om man tryckte där! Undra hur det känns nu då? AAAAAJ! Fortfarande ont. Om jag trycker lite hårdare då..."

Men fan vad roligt det var! Mera mera mera. Underbar människa. Jag umgås bara med underbara människor nuförtiden så övningen där man skulle föreställa sig en person man hatade och sedan slå gick käpprätt åt skogen. Vissa ex är irriterande men inte tillräckligt, mamma är min mamma så jag skulle aldrig ens kunna tänka mig att slå henne, Einstein driver mig till vansinne ibland men hon är för jävla söt... det slutade med att jag slog ändå och tänkte på glass.

Trevligt att känna att man lever. Huga huga huga


Tomas har lovat att ställa upp på en studiofotografering på onsdag. Jag funderar på att låta honom och Lina gestalta Adam och Eva. De har båda för fina figurer för att man ska låta bli *blink*
Bilden ska sen ställas ut i cafeterian för allmänheten resten av året.

David har hotfullt sagt att "nuuuu vet jag din bloggadress, nu kanske jag går in och kikar på dina hemligheter"
Ja oj, ni vet ju hur ledsen jag blir när folk kikar på min blogg. Välkommen till min värld Rastaman!

Kommentarer
Postat av: alesk

ögon öron kinder la la la
huvud axlar knä och tå knä å tå :)

Postat av: smultris

va ska vi hitt på i morn då?

2007-12-07 @ 19:01:02
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Sallad

http://aleqs.wordpress.com/2007/12/02/framtids-planer/#comments

2007-12-08 @ 12:10:35
Postat av: smultris

jisses, vilken samtalsutväxling :)

2007-12-08 @ 18:37:08
URL: http://www.smultris.se
Postat av: sallad

Yes:D Vi är sånna

2007-12-08 @ 21:42:09
Postat av: smultris

vi blidde fulla, blev du???

2007-12-09 @ 02:30:18
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback