Uppdatering

Dagens - Julens

Well... jag ska försöka ta det kortfattat men det blir nog långt

Iallafall, den där lördagen på Rabarber (hänvisar) så fick folk lust att skriva på varandra. Jag gjorde faktiskt riktiga konstverk men de flesta klottrade bara. Sötros var på en högre nivå och skrev ett poem på mig som jag fortfarande inte kunnat tyda.
Ser ni vad det står? Någonting om svarta varelser och nu. Titta gärna extra noga på mitt fettveck, jag har odlat det själv.
Herregud vad livet är svårt utan photoshop


Två dagar innan julafton så tog jag och min bror bilder på varandra att ge till släktingar i julklapp. Jag är en aning rörligare verkar det som, men visst är vi väl söta?



Min lillasyster är också söt

image317
Nästa dag (23 december) så hade jag så jäävla mycket kvar att göra. Skriva rim, slå om och lacka in paket, skriva ut bilder, göra fudge med syrran, städa, måla klart min del av tavlan.. ja, det var helt enkelt ont om tid. Tavlan, eller tavlorna, är något från syskonen Bäckström till våran pappa och våran farmor som prompt envisades att de inte ville ha någon julklapp som kostade. Då gjorde alla vi barn (Vi tonåringar. Den äldsta är 32) ett självporträtt i karikatyrstyle med saker som symboliserar våra intressen. Johanna målade sig själv med en färgburk i ena handen (på andra tavlan hade hon en resväska) i snickarbyxor och olika skor, sjungandes. Fredrik hoppade fallskärm i mässkavaj och kallingar. Nicke serverar sina egna hembakta bröd och sin favoritost iklädd förkläde och boxningshandskar. Själv stod jag i någon överdriven salsaposé med JÄTTESTORA fötter (men de ser faktiskt normalstora ut. Mina fötter är så gigantiska att jag inte ens kan göra karikatyr på dom *gråter*), en kamera runt halsen, en Gklav intatuerad på underarmen (vilket väckte förvånade blickar. Jag är bläckfri men ville symbolisera att jag har musiken i kroppen) ståendes på en enorm penna med skriften "Poet 2003".

Där hade ni beskrivningen. Här har ni resultatet:

image319



Såhär höll jag och Nicke på från att han kom hem från jobbet 23:03 till 04:47.




Pigg som en mört var jag på julafton. Blev väckt med motiveringen image329"Gästerna har kommit nu" och den är klart godkänd. Det var nämligen inga gäster som helst utan min ascoola mormor som tränger sig i köer och fuskar i kortspel och min älskade morfar som gömmer ett ton smör under pålägget och har lika utvecklat smaksinne som en 5åring.



Lovisa gjorde flätor på mig. Grymt duktig är hon!


Sen var det mat och Kalle anka och jultomte och sånt där. Jag hade tydligen varit snäll i år för jag fick mycket trevligt. 7 vita pärmar, en häftapparat, en hålslagare, en marsipangris (tradition), en tröja, ett par billiga örhängen, en tvättkorg, en fjärrutlösare, två likadana böcker och tre kamerastativ för säkerhtesskull ifall jag skulle tappa bort ett.

Sen drog vi till Bäckströmingarna där Staffan, enligt tradition, sjöng Snick, snack, snäcka. Ingen vet hur den går egentligen eftersom att Staffan är tondöv. Pappa och jag sjöng Hej Tjofaderallan och brudarna i släkten sjöng Skomakaren, också enligt tradition sen.. alla jular jag minns.



Hej tjofaderallan, 5 fingrar i brallan
eduleridap eduleriduleridapp eduleriduleridapp eduleriduleridapp eduleridulla
Hej tjofaderittan, 5 fingrar i Finska, djupa skogar görs brännvin av potatis
Den är så jäkla billig så den är nästan gratis
Hej tjofaderallan


*

Skomakaren, han satt en gång i kammaren
i kammaren
Han banka snoppen så den blev lång med hammaren
med hammaren
Jag ska lära dig att bli lång med båd' hammare och med tång din djävul
DIN DJÄVUL!



image332Mycket god sed. Vaddå "många flaskor på bordet?"
Jag, mina två bröder, storsyrran, syrrans snubbe och farsan kom därifrån halv 5.

På juldagen var jag på middag hos Andreas. Jag måste köpa något litet symboliskt till honom med tanke på att det just varit jul, han just fyllt år, han bjudit mig på minst en flaska mjölk och han betalat taxin hem eftersom att vi kom på lite väl sent att det var dags att röra på mig.

Idag väckte Hanna mig med motiveringen "Jag sitter på tåget ifrån Torö, får jag duscha hos dig?" och efter många timmars snack och väldigt lite verkstad så gick jag på stan med mina två bröder och köpte kläder till den yngste utav dom. Fin blev han.
Fin är han.
Sen drog vi hem till oss och lagade lite mat och hyrde en film så var så dålig att vi skrattade åt att vi hade sett den och här är vi nu!

Imorgon ska jag och Farsan på Operan och sen får vi se hur allt artar sig. Jag lär bli uppbokad vare sig jag vill det eller inte.


God fortsättning!

image333

Kommentarer
Postat av: smultris

jisses så vackert målat av er... *tårögd*

Postat av: Cicci

Hur må¨nga tycker att jag målade finast? *räcker upp en hand*

2007-12-27 @ 00:11:56
Postat av: smultris

dina fötter var finast... jag skriver mer i morn, har brådis nu... PUSSSSSSSSS

2007-12-27 @ 00:26:39
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

jag undrar verkligen vad det var för vackert poem jag skrev på din mjuka kropp ;)

2007-12-27 @ 11:03:38
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Jag ser inte riktigt...

Svarta varelser
bakom? mina vagga?
bor? jag i
träd inuti
mig
nu

2007-12-27 @ 14:11:08
Postat av: smultris

bakom min vägg... ska det va :)

2007-12-27 @ 14:28:35
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Tamtadaaa, va fint!
Jag funderar på om jag ska göra gräddkola eller en ny omgång fudge. Målsmännen tog med sig allt julgodis när de for till Gotland

2007-12-27 @ 14:31:22
Postat av: smultris

va, hur 17 kan dom göra på det viset... det var ju du som hade bakat det... dom kunde väl lämnat lite åt dig/er?

Tjaskigt...

2007-12-27 @ 18:04:06
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Nej det var orättvist. Jag hade bara gjort fudge, allt annat hade Lovisa gjort, och jag såg precis att de lämnat en liten låda fudge så det står rättvist till

2007-12-27 @ 23:01:46
Postat av: mumin

men det är ju det julen går ut på! att odla fett alltså=P.

btw, det blev rejält med spetsad glögg ändå^^.

2007-12-28 @ 12:05:25
Postat av: smultris

i morgon har jag en dejt med Artax i stan... nog ska vi hinna ses också?

2007-12-28 @ 21:17:32
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Artax?? Jomen javisst. Zavolej mi

2007-12-28 @ 23:34:56
Postat av: smultris

jag måste avboka, hunden e livrädd o kan inte lämnas ensam, Artax och jag ska ses en annan dag... måste nog dra ner till landet där det inte finns smällare...

detta suger, kalle har inte ätit på evigheter och inte rastat sig ordentligt heller.

2007-12-29 @ 10:44:25
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback