Mitt-hjärtas-dag



Som av ett under så stod jag faktiskt på Hötorget, vid statyn med en ros i handen, hela två minuter innan Tessie kom (jag orkar inte kalla henne "Bella" längre, hennes namn är Tessie). Tessie
Vi stod kvar i några minuter och
betedde oss som bara vi två brukar
göra innan vi tog några steg till Saga.
Hon i biljettluckan var så söt och hade
någon skånsk dialekt.
"Åh, jag vill gifta mig henne"
hann jag utbrista innan Tessie gav mig
en skarp blick och konstaterade bestämt
att hon kunde tåla att jag svek henne för
att fria till Tina men att någon måtta
får det ändå vara!
(På Tessies vis. Med ett stort leende
och en kärleksfull, men ack så smärtsam, armbåge i mina revben
)
Hon i luckan bara skrattade och fortsatte
småprata med oss i samma stuk
(på sin uuunderbara dialekt)
Lyckades hon lura på mig ett bonuskort.

Med 45 minuter kvar så bestämde vi
oss för att äta middag på Sushistället
mittemot biografen och vi kunde
konstatera att jag inte äter sushi
tillräckligt ofta *ler*. Jag ville äta
soppan med sked,misslyckades
totalt med att hålla ätpinnarna
och svalde hela den gröna kleggan
i en mun i tron att det var gucamole
(Mina hårt prövade smaklökar, förlåt). Bättre sällskap kunde jag inte ha i alla fall. Vi retades, flirtade och gav så många komplimanger till varandra att folk kunde tro att vi var förälskade på riktigt *ler*. Idag insåg jag också att jag kanske förstört mina kompisar lite *elakt garv* när jag frågade Tessie om om jag skulle berätta en sak och hon sa "Hit me" och sen snabbt slängde upp en arm framför ansiktet och lade till "Nej förresten, gör inte det!!"

Gud vad söt hon var i sina högklackade bruna stövlar, svarta leggins och röda klänning med paketknyte fram som hon stolt konstaterade var helt nyinköpt
(jag hade inte hjärta nog att säga att Tina faktiskt hunnit köpa en precis likadan, fast gul)
På hennes order så hade jag också klätt upp mig ;) så vi var ett sånt himla gulligt par att taxichaffisarna faktiskt stannade vid övergångsstället när vi skulle gå (eller så var det en artig chaffis, för en gångs skull, men vi kan väl inbilla oss det första alternativet för att få in den romantiska stämningen ordentligt *blink*)

Vi gick iallafall och såg filmen "Parfymen" och den var faktiskt helt fantastisk. Det första jag sa när jag öppnade munnen efteråt var "wow". Tessie verkade inte lika imponerad när hon drog en filmrecension för Andrés när hon ringt upp honom efteråt.
"En unge som föddes på gatan var bra på att lukta på saker så han smörjde in en massa tjejer med djurfett och gjorde parfymer av dom. Sen blev det en sexorgie och sen åt luffarna upp honom"
...MEN! den var bra. Värd att se? Utan minsta tvekan!

Senare så satte vi oss på ett café och sjöng ikapp med radion.
Jag råkade säga "jag älskar dig" till en kille som gick förbi och hans flickvän gav mig mycket konstiga blickar *gnäggar*

Vi skiljs åt vid tunnelbanan där jag styr min kosa mot Odenplan. Killen som satt i fyrsätet snett bakom satt och pratade danska i handsfree.. trodde jag, men när han sagt "Sparbanken" och "gubbjävel" ett antal gånger så fattade jag att det inte var danska, utan svenska, och att det inte var en handsfree, utan en ölburk.


[Översättning till mina blodiner:
Han var alltså så full att han sluddrade för sig själv]

När jag senare gick förbi restaurangen jag går förbi varje dag så såg jag att min favoritkypare börjat jobba igen (mmmmm... marabou) och den sista biten snurrade jag hem. Du läste rätt, jag snurrade.
Min salsalärare har påstått att man kan snurra hur länge som helst utan att bli yr om man fäster blicken på något framför. Jag blev rätt yr men det berodde nog på att killen jag fäste blicken på vägrade gå rakt
(hehehe) och att sången jag hade i huvudet inte var den ultimata att göra salsasnurrar till.

Follow me, everything is alright
I?ll be the one to tuck you in at night
And if you want to leave, I can guarantee
You won?t find nobody else like me

När jag stängt dörren om mig och tänt taklampan så välkomnas jag av den röda rosen jag fick tidigare på tunnelbanan och ett sms med innehållet "gulle dig"

Kvällen kunde ha slutat bättre
Men inte mycket bättre *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback