Bara blåa ränder

Idag gjorde jag ett fotojobb.
Jag fattar knappt till vad men jag vet till vem och det är väl huvudsaken.
Jag tänker inte slänga upp bilderna här eftersom att de bara knappt är mina men det är ni nog bara glada över. Det är lite kul... första gången jag får betalt för mina bilder.

Istället kan jag berätta om vad som hände sedan. Tessie och jag har en årlig tradition som går till såhär:
  • Vad: Picknick
  • Var: Humlegården
  • Vilka: Tessie och Cicci, inga fler, inga färre
  • När: Någon varm sommardag och så många timmar som möjligt
image215Tessie påstod att hon och Nea stötte på Hedro senast de var på bio. "Cicci gillar honom" hade hon tydligen viskat till Nea som satt sin cola i halsen och hostat i en kvart. Så nu klargör vi det hela: Hedro ger mig komplimanger och bjuder mig på bio:P. Jag är inte intresserad av honom på andra än vänskapliga plan och när han insåg det så hörde han aldrig av sig igen. Tadaaaaa

Där låg vi iallafall. Lääänge. Och överallt var det stekande sol, gröna träd och vackra människor i blårandiga tröjor. Djurgården skulle ha match 19.00 mot Gefle så alla var hötidligt uppklädda. Till allas stora förvåning (not) så drog jag fram kaimage219meran och fotograferade skönheten Tessie. Det är inte så svårt att få en bra bild om man ser ut som hon gör men sen tröttnade hon och skulle fotografera mig. Bilden till vänster här blev utan tvekan snyggast där man inte ser ansiktet när jag leker med mina skor.
De andra bilderna är mer... ja... hur ska man säga det? Jag ser ut som en väldigt unik individ på dem, det må jag säga. Eller så kör vi det ärliga stuket och säger att antingen så är Tessie en förskräcklig fotograf eller så ser jag ut som ett mongo på sin dagliga rastning i vanliga fall också.



Ehh.. ja. Vi ligger iallafall och kollar på de söta Djurgårdspojkarna och funderar varför tjejerna så sällan kryper fram i ljuset. Den enda logiska förklaring vi kunde komma på var att alla tröjor är stora och oformiga i ett ganska tråkigt material. Det borde sälja som smör om de hade normala tröjor med rejäl uringning i djurgårdens tema eller skulle iallafall gör succé i klacken med tanke på hur många ramsor man ska hoppa till.

Vi tröttnar tillslut och drar iväg på stan för att hitta en bikini till mig. Vad ser jag när jag går föbi Derby? Vad ser jag?!

image222image221 AAAAAH gudarna lyssnar ibland, titta vilken skönhet va!? Halterneck och med texten "Djurgården Fotboll" på vänster sida. Tyvärr kunde de bara köpas i kit (underdel-överdel) och tog jag överdelen som passade så var underdelen alldeles för stor. Men vafan, den gav jag till Tessie. Hon fyller ändå år i september. Lite liten är den trots det ändå men vad gör man inte för sitt lag?
Jävlar vad jag kommer bada i sommar.



Och:

Enricos drömmål gav Djurgården segern

20:52 Djurgården vann hemma mot Gefle med 2-1 efter två mål av Enrico. Brassens sista mål, som innebar 2-1 i 80:e minuten, var en riktig läckerbit.



Kommentarer
Postat av: smultris

jag känner ingen som kan posa lika snyggt som du:)
Cool bikini:)

Postat av: Cicci

Oh ja. Schteeekare. Bikinin är vip, garanterat.

2007-07-06 @ 14:36:05
URL: http://ceciliasynd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback