Enda Fjällan


Tack till min käre vän Fredric Åkare. En av de få med min musiksmak.

Mina längsta samtal genom tiderna har alla varit med killar av någon underlig anledning. Jonas (gammal pojkvän) i nästan 5 timmar, Daniel (Storebror Göteborg) i över 5 timmar och Martin (Leksand) i drygt 6 timmar.
Nu är väl ändå gränsen översriden för längesen.
NÄ!
Jag kan meddela att jag inte är tidigt uppe utan sent. Jag har nämligen inte gått och lagt mig än (ska göra det snart). Inatt hade jag ett samtal först på msn och sen via telefon med hyresvärden (om ditten och dutten och livet och hans sjuka dialekt och varför de bara har bio några gånger per år..). Samtalet avslutades 11:47 och påbörjades 05:37. Alltså varade samtalet i inte mindre än 6 timmar och 10 minuter
WEEEEEE
Hyresvärden är såklart en kille. Det är märkligt...

Lakrits och gelatingodis är inte gott. Läckerol är.
Man kan inte leva utan kaffe eller choklad.


DAGORDNING:
  • Gå och lägga mig
  • Vakna panikslagen av att jag inte har packat
  • Packa
  • Gå fram och tillbaka i hallen medans jag slänger på mig ytterkläder och mumlar "Vad har jag glömt nu? Plånbok, mobil, laddare, SLkort.. nej kortet behöver jag inte..eller jo, det behöver jag!"
  • Skynda tilll centralstationen och komma ungeför en halvtimme för tidigt
  • Pimpla latte på Ritazza och snacka skit med Alexander (som jobbar där) tills jag glömmer tiden och får springa
  • Hamna på tåget och sooooova
  • Vakna efter två timmar. Sms:a hyresvärden m.fl. Skissa.. skriva.... läsa.. låtsassova... blänga på grinande småbarn
  • En halvtimme senare ringer jag Martin och säger att jag nästan är framme
  • Martin möter på stationen och vi cyklar hem till honom
  • Väl hos honom sätter vi på "Sound of music" och efter den äldsta flickan tjuter sitt klassiska "Weiii!" så somnar jag nog i Martins knä
BRA DAG! Den förtjänar faktiskt en låt till bara för det.
Godnatt på er


Kommentarer
Postat av: smultris

Heeeeey ditt söta pucko... jag älskar ju "säkert"...:P
Jag drömmer om att maska och lager och HDR osv, hela nätterna igenom... Hjälp mig nån, skicka mig på avprogramering eller nåt... jag är besatt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback