É du go ella?

Egentligen börjar dagen med att jag firar Hannas födelsedag (ring genast hennes mobil och säg grattis i efterskott. Hennes nummer är 0702739381 och jag skiter i om ni känner varandra:P) med
pannkakor i den soliga Vasaparken.
image181 På kvällen var det tänkt att jag skulle träffa Christian över en fika innan salsan men vad händer. Vad händer? Jenny händer, ofcourse. Hon rycker bort mig från födelsedagsbarnet, håller en pistol mot mitt huvud så jag ska sms:a Christian att jag fått förhinder och drar iväg mig på en skruvad dag.


Först sätter vi oss på café Himlavalvet med Johannes men efter lite skitsnack (mest om mig) inser folk att de måste få en kall öl så vi irrar iväg ut på stan och hittar ingenstans. Jag, som är minderårig, kan inga ölställen och de andra tu är lantisar. Jenny tyckte vi skulle åka till Söderhof, Johannes tyckte det var för långt att åka iväg bara för att få en bärs och jag tyckte vi satt bra där vi satt.





Vi går och går och går och tillslut drar gamlingarna in på systemet och köper
16 bärs också sätter vi oss vid vattnet mellan Gamlastan och Slussen. (...Himlavalvet låg vid Odenplan). AA kommer dit och där sitter vi tills vi börjar undra varför alla människor ställt sig runt oss. Självklart så hade vi satt oss på en hållplast för båtar så vi gör ett genidrag och sätter oss på andra sidan



Japp... då sitter vi där. Varmt och stekande. Jag kan inte säga att ölen var kall
men den var i alla image184
fall god;). Bredvid
oss sitter några byggarbetare och skryter om vilka fängelser de har varit på och bakom oss sitter tre från deras gäng och röker på. Brajabraja. Riktigt romantiskt. Jenny hade utsett sig själv till min hallik och försökte med alla medel sälja mig till Johannes. Kompispris, självklart. Helt gratis var jag tydligen, det känns ju bra.





AA blev lite nervös så vi drog oss vidare mot Söders klippor. Jenny och jag går och limage172angar knark på MCdonalds och AA och Johannes i varsin buske. Nu börjar de där 16 bärsen sina och mitt i alltihop ringer Einstein och Tärna-Lill och undrar ifall jag känner någon som har sprit. Jenny lackar ur och tycker att dom är alkoholiserade snorungar. När vi ändå var inne på det spåret så började vi prata om Max Bäckström vilket ledde in samtalet på mentala störningar/aspergers syndrom vilket ledde in samtalet på Alex och precis när jag börjar tjuta om att vi ska byta samtalsämne så kommer AA galloperande och har hittat en "jättefin parkbänk"!!

Men faktiskt, vi kommer till en strålande utsikt och två parkbänkar omringade av stora gröna buskar. En turist kommer och frågar om goda råd med kartan i högsta hugg och ett romantiskt par lyckas vi skrämma bort. Jag och Jenny får dessutom en massa viktiga möten i buskarna och då passade nog grabsen på att snacka mer skit om oss. Jenny försöker återigen sälja mig till Johannes men jag stretar envist emot (det sista jag vill är att få ytterligare en historia med någon från poeter.se, det är tillräckligt som det är!) Mer skitsnack och ölen är så gott som slut vilket märks tydligast på mig och Jenny. Jag lånar AA's jacka och tycker att jag är skitball och Jenny har en massa hyss för sig






Vi får för oss att vingla iväg. Vi går förbi Katarina kyrka och jag vrålar att jag
visste att det var Katarina kyrka och vad koden till körlokalen är och att restaurangen i backen heter Baltazar men Jenny och Johannes propsar envist på att kyrkan heter Utfart med huvudargumentet att det stod det på skylten utanför. Vi kommer till Medis och jag vrålar att jag har brutit mig in i Södertorn (fan vad coolt) och tillsist kommer vi till Jennys Söderhof. Till min stora lycka och förvåning så kommer jag in, trots alla vakter men till Jennys förtret så kommer inte Carlsson in. Han stod bunden utanför i ungefär 5 minuter, sen gick Jennys hjärta sönder och vi drog till en restaurang längre bort. Ylva Fred gick förbi och småsnackade ett tag. Jag tror inte Jenny tyckte om henne...

Vi käkar , vi dricker varsin extra starköl (stoooor)
Kommer på något vänster hem till Jenny i Tumba hon och jag tar varsin öl (NÄHE!?) och gubbarna leker vinprovare. "Mjaaaa, känner du att det här är ett 3000kronors vin?" "Nä" "Nej, för det kostade bara 35 spänn". Johannes och Jenny går ut och lägger sig på gräsmattan. Jag dricker vitt vin, stoppar in en lössnus och får en föreläsning om att jag borde ha portion (som jag ska lyssna på nästa gång, jag mådde skit lite senare) och jag började predika för AA att han skulle hålla hårt i Jenny. Sen har jag dålig koll på vad som hände faktiskt.
Jag vaknar av att Jenny inte tycker att jag ska sovaimage185 på badrumsgolvet och sen somnar jag istället på hennes sambo som i sin tur somnat i sittande ställning på favoritsoffan.
Trots det så lägger Jenny inte råttgift i äggmackorna morgonen därpå utan nöjer dig med att sätta min bh på Carlssons huvud som självklart blir mycket glad och tacksam.


Det var det!



Vad har vi lärt oss?
1)
Prata inte om poeter med poeter om du inte själv
vill bli omtalad. Alla känner alla på något vänster
2) Min alkohol- och trevlighetgräns ligger på
4 småburkar öl (5,0) eller 4 stora glas vin
3) De senaste träffarna har jag alltså
druckit ungefär 3 öl och 3 glas vin för mycket.
4) Det bästa man kan göra dagen efter
är att umgås med Jenny, det botar allt.


Kommentarer
Postat av: smultris

Herregud vad jag var trött idag:)
Nu ska vi äta ostar o kex, jag är törstig!
på vatten, vatten bara.
Jag minns inte vägen från södershöjder till söderhof, nån kyrka minns jag men inte mer.
Kalle passar fint i din BH by the way:)
Nästa gång skiter vi i drickat o håller oss till vatten, vatten, vatten.
Och du, fan vad fint jag posar hela tiden:)

Postat av: Alex

Jag anar en viss underförstådd kritik mot min person här. Är det korrekt?

2007-06-17 @ 18:36:26
URL: http://veritas.blogg.se
Postat av: Johannes


Tjohej det var skoj! :D

2007-06-17 @ 21:24:59
Postat av: smultris

Hey bejb...
Jag la upp ett gäng av Johannes foton på sidan oxå.
En fin på dig när du fyllesover på vårt badrumsgolv, en annan fin när Chrille fyllesover i soffan:)

2007-06-18 @ 00:01:00
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Åh Smultris, vad glad och tacksam jag blir.
Alex, nej det är inte korrekt

2007-06-18 @ 00:28:49
URL: http://ceciliasynd.blogg.se
Postat av: Ylva

haha, jag googlade på mitt namn och det här kom upp. varför gillade hon inte mig? jag var ju jättetrevlig haha!
kram!

2007-06-29 @ 17:44:37
URL: http://myspace.com/ylvafred
Postat av: Cicci

Nejmen tjena sötnos, hur var festen sen?;)
Haha jadu, det får du fråga henne´, men jag tror det har med hennes fjortisallergi att göra.
Kram du

2007-06-30 @ 00:38:07
Postat av: Mia

Herregud vilken härlig bild! Hur vet man sina begränsningar? Jo, man lär ju pröva först, sen vet man! :) Hur vet man att man lärt sig då? (skrattar)Tänk att man kan somna var tusan som helst, i alla möjliga konstiga ställningar?!
Klickade in från Smultris sida:)
Mia

2007-08-08 @ 13:01:44
URL: http://mianova.wordpress.com/
Postat av: Cicci

Mia! Välkommen till en underbar värld fylld av potäter, öl, dans, baktal och alla olika sorters bär. Haha, jag borde egentligen totaldäcka vilken sekund som helst så det kanske blir en ny spännande sovställning där jag hänger i kontorstolen med hälarna i en läcker åtta, vem vet, vem vet?

2007-08-12 @ 08:51:17
URL: http://ceciliasynd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback