Vi var vid medvetande! Patetträff i lördags


JA! Jag har nu i efterhand fått höra att folk trodde jag var väldigt full. Till er har jag ett sorgligt besked: Jag är sådär i vanliga fall. Tyvärr!

Hon är en högljudd, pratglad, påträngande, närgången, sjungande, dansande, hispig, övertrött ironidrottning även i helt nyktert tillstånd.
Sen drack jag faktiskt bara 3 Coca-cola light med lingonsmak och 4 äppelmust med fläder, det kan Voice intyga.

Någon som däremot blev lite på kanylen var Sötros men det märktes först när vi gått ifrån träffen. Hon hälsade på alla i korvkön, skrattade konstant och sa "Titta på bratsen! Och på emosarna!" och pekade mot en tom gata.. och sen skrattade hon igen... men HELT säker kan jag ju inte vara.
Justja, sen brottades vi om vem som skulle prata med korvtanten också.

Redan på den nyktra vägen dit så var det ett jävla liv. Jag och Randig kladdade fruktansvärt mycket på varandra och Timon visade sig ha kvällens hetaste bröst. Vi gillar när det gungar.

Jag läste ett av mina egna poem för första gången i mitt liv!! Alla som lovat att stötta mig satt i alkoholistrummet men jag och Frater läste ändå och jag dog inte. Däremot så försvann den sista versen (jag vet inte om det var jag som var för långsam eller Frater som var för snabb men men..). Voice, Frater och Lilla Hjärtat hade lite peptalk med mig efteråt eftersom att jag är en fruktansvärt dålig förlorare så efter det mådde jag strålande. Lilla Hjärtat var förövrigt kvällens hjälte. Vi två tog en välbehövd promenad och resonerade klokt tillsammans.

Poeter är en konstig ras.
Jag och några människor stängde in sig i rummet bakom köket och hade lite fuffens för oss. Fröken Fräken sjöng en otroligt vacker sång om en polis och själv så gol jag nog djurgårdshymnen om jag minns rätt. Jag kan sjunga egentligen, tro mig. Sen kom Voice ingalopperande och skällde ut våran ljudnivå och när han gick så pustade Fröken Fräken "Ja, jag tog knappt åt mig för det verkade som om han skyllde allting på dig" till mig. Herregud, lät jag verkligen så mycket eller såg jag bara dummast ut? Han spände verkligen ögonen i mig medan de andra satt som små ljus.

Samma högljudda människa snodde sen varenda mössa hon kom åt och bytte runt med folk så tillslut visste ingen var deras egen var. Både herr & fru Sötnos blev nästan av med sina. Sen hade herr Sötnos och en snubbe till sprutat AXE i hela lägenheten så alla satt och sniffade på varandra.

Lindy och jag dansade först och hälsade sen på varandra. Turkos lyckades nog hälsa innan jag kastade mig över henne med repliken "Välkommen till poeter. Här kommer man väldigt snabbt väldigt näääära varandra". Fast det tror jag inte hon hade något emot. Hon försökte bara kolla hur pass färgblind jag egentligen var.

Tango kanske jag träffar relativt snart för han går tydligen till och från på La Isla! Kul.

När träffen var slut drog jag och sötnos hem till mig och slaggade. Ingen av oss sov särskilt bra och nästa morgon vaknade jag bredvid en riktig shake n' bake som kved "Jag ska aaaaldrig dricka igen"
Sen åt vi kex.

Schnipp schnapp schnuuut

Justfan! Någon hade glömt en svart sminkväska med döskallar på som jag Sötros tog med och jag nu har i förvar. Jag ska slänga upp en bild på den sen också men om något saknar den så är det bara att vråla.

image349
Smultris foto, Sorgsen redigering (så hon ser lite snyggare ut än vad hon egentligen gör) Även bilden nedan.




IDAG är det match mellan AIK och Blåvitt. Om AIK vinner så har Djurgården en större chans att få guld och om Blåvitt vinner så får jag 20 spänn av Simon. Win-win.
Det var allt för mig *bockar*

image108

Kommentarer
Postat av: smultris

UNDERBART BESKRIVET:)

Jag gästar detta stycke till min sida:)

Postat av: aleks

Smultris foto, Sorgsen redigering och aleks som modell :P

2007-10-23 @ 17:56:17
URL: http://www.alesk.bloggspace.se
Postat av: Sländan

Stumpan, du stod för det varmaste välkomnandet! Hihi!

2007-10-23 @ 21:34:42
Postat av: Cicci

Och du var mest välkommen sötnos;) Eller ja, du får dela första plats med den randiga modellen *grr*

2007-10-23 @ 21:51:19
Postat av: smultris

dissa mig bara:(

2007-10-24 @ 01:22:36
Postat av: aleks

jag är riktigt randig och du är prickig.. alldeless för prickig, aweiiiiiiiiiiiiiii awomamamaweeeiii la la la la!

2007-10-24 @ 14:06:52
URL: http://www.alesk.bloggspace.se
Postat av: aleks

aaa grrrrrr*

2007-10-24 @ 14:07:58
URL: http://www.alesk.bloggspace.se
Postat av: Sallad

men JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Smultris I can see you!
PusspussPusspussPusspussPusspussPusspussPusspussPusspussPusspuss på alla randiga, rutiga, prickiga, alla sländor och annat löst folk.

2007-10-24 @ 15:11:30
URL: http://ceciliasynd.blogg.se
Postat av: jonna

döskallesminkväskan är MIIIIIIIIIIIIIIIIIN!!! tack gode gud att du har den! tänk ju, tänk ju, tänk ju!
mitt liv ligger däri!!!!

PUSSA!!!

2007-10-24 @ 15:41:31
Postat av: Daemon

Fan vad bra du skriver, Sorgsen!
Avundas er som orkar skriva så mycket och härligt beskrivande om händelser. Själv är jag för disträ för att orka klottra ner mycket mer än ungefär så här.

2007-10-25 @ 21:52:43
URL: http://poeter.se/daemon
Postat av: Sallad

Tack så mycket hjärtat;)
Kul att se er alla, det är liv och guld

2007-10-26 @ 02:08:45
URL: http://ceciliasynd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback