Faktum på faktum i lilla riksdagen

- Vad tänker du på?

Herregud, var ska jag börja? Jag tänker på mig och dig och oss och allt. Jag tänker på hur det skulle vara att inte vara din lilla älskarinna utan att faktiskt vara helt självklar i din vardag. Sen tänker jag på din lägenhet som inte är min lägenhet och därför skulle jag inte trivas att bo där och fan vad dålig du är på att torka rent i handfat och på diskbänken och snälla, snälla hjärtat släng den där disktrasan, den gör allt bara skitigare än vad det redan är! Fast det är fullt med golvyta för mina klädhögar att vara på...


- Inget speciellt

- Jamen vad vill du egentligen?

Jag vill bli på smäääälleeeeen! Jag vill få två killar som ska heta Lukas och Elias och jag ska bli världens bästa morsa för det säger ett test på facebook och inte ska de få ha barnvagnar heller. Om jag har kånkat på dom i nio månader och sen dessutom kläckt ur dom så är det minsta man kan begära att du bör dom i sele tills de är gamla nog att gå. Sen tänker jag rationellt att jag ska plugga vidare, resa runt, skaffa kontakter, ta bilder och skaffa en hyfsad lya att bara vara i och där verkar inte du passa in alls för inte är din huvudprioritet i livet kuddar? Nej, där har du fått en stabil vardag med en jämnårig fru som tar det piano och skämmer bort dig ordentligt. Fast inte så du blir odräglig bara, men det kan du nog inte bli

- ...Jag vet inte




Min tunga och min tankebana ljuger ofta för varandra. Din tunga och din kropp gör det också så du borde faktiskt ha förståelse.
Det är ingen bra idé att säga vad jag tänker högt för antingen så blir det en stor debatt mellan mig och mig och summan av kardemumman blir oftast ingenting. Eller ännu en löst livsgåta eller en reklamidé för Wella, det vet man aldrig på förhand. Bara så du vet varför jag ljuger. Om du undrar.
Så är det



Musik

Kommentarer
Postat av: mumin

snabbaste vägen till resultat är oftast en lögn så, why not?

2008-04-11 @ 11:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback