Harma harmalaa

Ah vad jag blir trött! Här har jag suttit i flera timmar och tyckt synd om mig själv och varit arg på en människa som jag tycker beter sig som en idiot. Jag har ältat om och om igen argumneten som alla går ut på hur dålig han i hela sin uppenbarelse och hur bra jag har hanterat saker och ting.

Nu slog det mig att det kanske bara är så att jag är trött och lättirriterad och bara vill tjafsa för då tror jag att jag kommer någon vart och att jag har kontroll. Och visst har jag det, jag kan se till att allt går käpprätt åt helvette! Men det är inte bra för mig även om jag ibland får för mig det så nu ska jag sluta lägga mig i sånt jag inte kan styra!

Sinnesro nog att acceptera det jag inte kan förändra,
mod nog att förändra det jag kan
och tillräckligt med förstånd för att inse skillnaden


SÅ! Så nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och tänka på hur bra jag är och hur bra jag har det istället. Trots allt så är jag en vacker och värdefull människa som duger precis som jag är.


Hallelujah!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback