I huvudet på Carmencita

Första versionen av klänningen jag hade på medeltidsveckan förra året. I år har den fixats till en hel del (tack Maria!)


Gud vad jag inte gör något vettigt nuförtiden. Jag har yogat massor men förutom det har dagarna gått till att inte packa klart och misslyckas med att städa.

Jag gjorde just ett test på facebook - "Vilken typ av krigare är du?".
Jag blev en spartan, det känns rätt *ler*
Just nu är jag långt ifrån krigsstigen men jag har packat klart och dessutom insett att jag behöver en väska mindre än planerat, DET är bra skit. Jag börjar få sötsug, vilket betyder att jag ätit för dåligt, så jag ska göra någon slags sallad. Kommer lägga mig tidigt, tidigt imorgon så jag är fit for fight att börja röra mig mot färjan 05:06. Ringde just Maria som är på plats och rapporterar att det spöregnar och alla ser fram emot att jag ska komma med lite solsken. Det brukar den nämligen göra. Den enda stalkern i mitt liv som jag inte kunnat skaka mig av är en stjärna. Hmmm.... självaste Helios. Nu kommer jag gå och spåna på det där hela dan, bara så ni vet. Alla som har läst hjältar och monster på himlavalvet kan faktiskt ha förståelse, det kommer upp rätt sköna bilder.
Det är inte vackert väder nu men det är för att jag är inomhus. Jag försökte gå ut i regnet i lördags men självklart slutade så fort jag stack ut näsan så där promenerade jag omkring i röd regnjacka och för stora gummistövlar på Myrorna för att hitta någon väska som kan godkännas som medeltida

Kom precis på att den röda vrid-och-kvid-veckan kommer klaffa in perfekt. Hade man mensvärk på medeltiden? Dum jävla fråga, jag vet, men jag har inte sett många filmer om 1361 där kvinnorna har PMS. De brukar mest niga med nerböjda huvuden och säga "ja, herrn" "nej, herrn" "ja, frun" och annat vettigt. Eller så är de diviga 24/7. Mellanting är tydligen inte intressant på vita duken.


Klicka för musik

Kommentarer
Postat av: Daemon

Din blogg funkar helt mongo för mig nuförtiden.. vad har du gjort? Jag kör Firefox 3..

Bilder och text mot bakgrunden ser ut att ha fått en allvarlig hjärnskada..

2008-08-06 @ 12:13:48
Postat av: Cicci

Trist. För mig ser det jättebra ut :P

2008-08-11 @ 18:01:46
Postat av: smultris

men det ser inte bra ut för oss andra, samt att texten ofta ligger ovanpå de mörka detaljerna i layouten och då ser man inte vad du skrivit :(



Fixa tebax så att det blir som förr, pliiiiiiiiis???



Annars, hur var veckan, vad hände, hur mycket mjölk drack du osv...?

Postat av: Cicci

Ärligt så:

A) Det ser jättebra ut i min dator, i brorsans dator och i pappas dator så det blir svårt för mig att sevad jag kan göra bättre

B) Jag har inte sparat den gamla layouten

2008-08-12 @ 23:03:04
Postat av: smultris

ok, oavsett vilken dator jag använder så har jag svårt att se texten i dina inlägg eftersom bakrundens mörka detaljer ofta hamnar bakom :(



depp

2008-08-13 @ 10:14:41
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

men bakgrunden är ju vit med vita blommor?:S

2008-08-13 @ 11:45:46
Postat av: smultris

har du missat de röda detaljerna i blommorna?



Nu tex så ligger din kommentar mitt i en sådan så jag fick kämpa för att se vad du hade skrivit...

2008-08-13 @ 14:50:57
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Men jag har ju sett till att texten ligger emellan dom :S

2008-08-14 @ 11:40:15
Postat av: smultris

men blogga nån gång då, detta är ju aldeles jättetrist... jag måste få nåt att läsa

2008-08-14 @ 14:14:54
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Det kommer, det kommer

Så snart jag har skaffat mig en gnutta fritid så

2008-08-14 @ 18:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback