Modeller sökes. Får betalt i bilder och koffein

Musik

Jag håller på och gör en poesi/fotobok som mitt projekt i 3:an. 
Poemen har jag redan valt ut och jag har dragit upp fotoskisser till varje. Nu gäller det bara att ta dem. 
Till de bilderna behöver jag modeller i alla färger och former. Jag tänker inte lägga ut alla idéskisser på internet men så här mycket kan ni få veta i förväg:

  • I "Stockholmarens liv" behöver en man eller en kvinna som röker. Åldern spelar ingen roll.
  • I "Gemenskapens oas" behöver jag 6 - 10 personer. Blandat killar och tjejer i ålder 15 - 30.
  • I "(T-)bana dig fram genom livet" behöver jag en äldre man med klassisk klädstil.
  • I "Restaurangbranschen" behöver jag en ung tjej (ca 18) med långt hår. (1 anmäld)
  • "Träskallar går inte sönder" (http://poeter.se/viewText.php?textId=520134) har ännu ingen bildskiss. Har någon ett tips så kan man maila [email protected] eller ringa 0705-942417.
  • I "Sänka fartyg bakom ridå" behövs en man eller en kvinna (eller både och) som är vattenfast. (1 anmäld)
  • I "Håll kopplet kort" behöver jag en man som inte är rädd för att visa hud. (1 anmäld)
  • I "Powertrip" behöver jag en kvinna som kan se riktigt jävla arg ut.
  • I "I stånd" behöver jag en ganska ung kvinna, gärna blek. Bara ansiktet kommer att synas. (1 anmäld)
  • I "Konsten att säga nej" behöver jag antagligen en man som ägnar sig åt exhibisionism på fritiden eller som bara är väldigt vågad och naturlig. Ansiktet kommer inte att synas. (1 anmäld)
  • I "Bakom den sista dörren" behövs 4-7 personer, blandat män och kvinnor i olika åldrar. (1 anmäld)
  • I "Tid att vakna" behöver jag en kvinna. Ålder spelar ingen roll. (1 anmäld)
  • Till "Lammen" (http://poeter.se/viewText.php?textId=341936) har jag ingen bildskiss. Förslag kan lämnas till ovanstående mail eller telefonnummer.
  • I "Ofrivillig Mona Lisa" behöver jag en man som gärna har tränad överkropp. Över 18, under 50.
  • I "Ur en halvårings ögon" behöver jag någon som kan låna ut sitt barn/syskon/kusin e.t.c. Åder 0 - 4 och det spelar ingen roll om det är en pojke eller en flicka
  • "Smakfulla revir" (http://poeter.se/viewText.php?textId=609212) har ingen bildskiss. Lämna gärna in förslag.

  • Jag kommer behöva en stor scen till en av bilderna. Om någon har något tips om var jag kan hitta en som jag slipper hyra för 1 timmes jobb så vore det kanon.


(5 personer har hittils sagt att de kan modella utan att ha valt till vilken bild)




Det enda kravet på dig som är intresserad är att ska kunna ta order, har tålamod och dricker kaffe. Jag tänkte nämligen bjuda på en när vi träffas och pratar om skisserna.

Bilderna kommer hamna i en poesi- och fotobok som heter "Stockholmarens liv", samt i min portfolio. Det är först och främst ett skolprojekt men det vore självklart väldigt roligt (men inte särskilt troligt) om den publiceras.

Tack på förhand

Kommentarer
Postat av: Wicke

e kaffet bara gott så kommer jag till sth den 27/12

2008-12-04 @ 16:12:07
Postat av: Cicci

Grymt! Kan du tänka dig att ställa upp på någon av följande:



"Bakom den sista dörren" 4-7 personer, blandat män och kvinnor i olika åldrar.



"Konsten att säga nej" En man som ägnar sig åt exhibisionism på fritiden eller som bara är väldigt vågad och naturlig. Ansiktet kommer inte att synas



?

2008-12-05 @ 14:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback