Alla hjärtans dag

image527
Jättefin dag, rakt egenom. Umid var snabbast med att skicka en kärlekshälsning, hans sms kom 00:28.
När jag slår upp tidningen på morgonen får jag läsa att några hundra initiativrika och kärleksfulla svenskar ska spendera dagen med att dela ut gratis kramar vid Kulturhuset. Antagligen insiperade av
Free Hugs Campaign som är bland det finaste jag sett.

Michel sms:ade också, det jag en glad överraskning att han lever.

Sen satt jag i grafisk design hela dagen med uppgiften att göra reklam för hallonsaft, designa en förpackning. Målgrupp: barn 5 - 10 år. Resultatet har ni ju i inlägget nedan.


image526


Efter det drog jag och Fredd varsin kopp te på ett kafé i några timmar. Tjejerna bredvid glömde en kajalpenna vilket ledde till en Rabarber all over again. Fredd blev jättefin. Han hade en buske på vänster arm, Carpe pischem, på vänster, this-is-Freddy-leken i handflatorna och på knogarna och yin och yang i nacken. Sa jag att pennan var blå?

Han är en sån sötnos som bara står ut med en suck och ett snett leende när jag nyper honom i kinderna och säger kontiga saker. Puss på honom.

Sen gick jag och min Nicke till en liten, liten teater på Roslagsgatan där vi såg en pjäs... musikal....gycklashow... skitsamma. Den handlade i vilket fall om Mozart och var i princip roliga timmen. Jag kan inte bestämma mig för och den var helt värdelös eller genialisk men jag skrattade hela tiden. Arvid med flickvän var jättegulliga och hon var verkligen grym på att sy, kostymerna var ju helt fantastiska!

Efteråt promenerade jag och Nicke hemåt. Stannade och vinkade till kebabturken vid Southside och gick sen och åt på Röde Orm. Disskuterade livet, barndomen, ideologier, teorier, nostalgier... spånade ur ordentligt och kom till sist fram till att våra blodceller var ateister och själva var vi Yggdrasil.. också ligger det en hjärna under varje myrstack.

Promenerade hem och var framme strax innan 12. Sov jättegott.

Idag är det fredag så vi ses snart ;)
Puss på er

Kommentarer
Postat av: smultris

Ni är lite udda ni 2 ;)

Postat av: cicci

jag och Fredd eller jag och Nicke?

2008-02-15 @ 13:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback