det kommer mera


Haha!! För att göra en kort historia lång:

Ni vet den här baletten med skolkataloger och skit som ska fixas varje år? MG (som jag går på) har verkligen en värdelös fotograf. Han är otrevlig och får därför bilder på irriterade och uttråkade människor. Ljuset är grådaskigt och bakgrunden är lika mörk och dyster den. Jag och min (fotokollega-om man ska vara sån, polare-om man är på annat vis) Simon gick till Babsan (Da Boss) och pointerade detta. Vi hade då även frågat runt lite för att se ifall det fanns någon som delade våran åsikt och 9 av 10 gav jakande svar.

Well well.. vi och Babsan hade ett nyttigt samtal som slutade med att hon skulle se till att vi (jag och Simon) hade ett möte med fotografen innan fotograferingen där vi kan lämna åsikter om belysning och fond. Åsikter som han då skulle vara tvungen att ta hänsyn till om han ville ha jobbet.

Det var ju ett lyckligt slut? Jovisst, men det är inte slut än.
För några dar sedan ringde den här firman som anställer den förplåtade fotografen och erbjöd sina tjänster i år igen. Av någon anledning bad Babsan dom att dra dit pepparn växer (på akademisvenska) men det här företaget gav sig heller inte så lätt. Kompromissen?
Företaget står för att praktiska bitar som att ta hand om allt material, sätta ihop till en katalog och sända ut till alla som vill ha den. Fotograferna är dessa två puckon:

image568

Om, mot förmodan, någon av er som läser detta inlägg är lite trög så är det alltså jag och Simon som ska plåta.

♥ Känns bra, känns bra ♥


Jag vet inte om jag och Fredd ska på teater idag för jag har inte stött på honom... ska nog ringa. Annars kan jag alltid träffa Christian (salsakillen), vi funderade på om det var dags att ses.

Zavolej mi

Kommentarer
Postat av: smultris

först o främst... sorry att jag vart lite off senaste dagarna, saker händer i familjen, ska berätta när vi ses...

för det andra... Fy saaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaaaaaaan, vad skoj, så jävla ascoolt ju :D

Jag är stolt över dig min dotra :D

Puss och grattis och allt sånt :)

Postat av: cicci

Haha, vi får se om jag får betalt först innan du blir stolt, jag har inte snackat med Babsan än.
Men det är ju fortfarande bra i CV't

2008-02-13 @ 18:00:04
Postat av: smultris

kosingt är oväsentligt egentligen... till en början.... Jag är stolt oavsett :D

2008-02-13 @ 19:30:49
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

maaamiiii *sträcker upp armarna*

2008-02-13 @ 20:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback