Jobba jobba jooobba *hejarklack*

image534
Fixade den här trombonen förut. Det är en bastuba men jag döpte den till trombon för att .. ja.. för att jag är störd eller ville vara alternativ eller något. Jag tyckte den blev lite ball. Lite Dalí-inspirerad.




*Skratt* ja.. jag är en sån där sjuk människa som kan göra sig själv rörd.
Jag kan t.ex. bli jätterörd när jag själv sjunger vissa låtar.

Fan vad jag saknar en "körmamma" jag hade, hon bölade nästan alltid när jag sjöng! Särskilt till "nu är det kväll" av någon jävla anledning.

Det finns en film på när jag sjöng den solo i Prag. Med mina gröna sandaletter (för hårt snörade, för höga klackar) min svarta "ploppkjol", den svarta T-shirten med trycket "Prague - czech it out!" och jättestort, våfflat hår så var jag som hämtad från Malmskillnadsgatan.
Jag var så nervös! Man hör hur rösten darrar till när jag hamnar i altläge och körmamman på första rad sitter och totalbölar. Det var väl det som räddade min dag, annars har jag ju så svårt att prestera sämre ifrån mig än vad jag tänkt. :D






När jag var 13 så var jag på en audition till en film som skulle komma. Samtidigt i Märsta tror jag den hette och jag var så stolt över att ha kommit vidare till andra auditionen för det hade ingen annan i min skola gjort. Det är kanske därför jag fortfarande kommer ihåg monologen till testscenen vi gjorde




Jackie (jag) står och fixar sig framför spegeln i hallen inför en fest när hennes mamma kommer in.

-
Vill du dö?

- Nej, vaddåra?

- Amen det är minusgrader ute Jackie!

- Och? Jag har dunjacka.

- Ja, och bar mage. Inga byxor.

- Ameh! Det är snyggt.

- Nej, det är fult. Dessutom så sänder du helt fel signaler som du inte har någon täckning för.

- ... så du tycker jag är ful?

- Nej, dina kläder är fula.

- TACK!?

- Jag är bara ärlig!

- Men mamma, alla ser ut så här!

- Ja, alla på Repeban ja. Klä om!


Jacke stampar rut i golvet och går sedan in på sitt rum.







Haha, minnet är bra jävla ballt. Jag som oftast inte ens kommer ihåg vad jag åt till frukost.

Skrev just en text - på engelska (det du mumin!). Den är säkert fylld med fel men i mina öron är den fin. Inspirerad av
denna låt.
Så ja.. nu sitter jag och är rörd och nostagisk. Ska genast skärpa mig göra klart arbetet. Jag har lite tid på mig...






image535

Kommentarer
Postat av: smultris

yoyoyo, nu e klockan halv åtta och jag är astrött, jag kan ändå inte sova... så jag knallade ut med en nödig kalle och sen i i sängen igen med beverly hills på tv:n... nu är jag nog sovtrött, men då ringer säkert du när jag sover som skönast sen :)

Puss

Postat av: alesk

det är bara SÅÅÅÅÅÅÅ cicci *svälj*

2008-01-17 @ 07:59:44
URL: http://www.aleqs.wordpress.com
Postat av: mumin

wohoo, den konstnärliga utvecklingen tar fart igen;D.

2008-01-17 @ 09:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback