Klockan var 03:43...

...när jag vaknade
Varför? Ingen aning. Kanske för att jag har mycket att tänka på, kanske för att jag har fel dygnsrytm, kanske för att brorsan försiktigt låste dörren när han gick till jobbet, jag vet inte

Först började jag med alla dessa avslappningsövningar jag lärt mig sedan det blev allmänt känt att jag har svåra sömnproblem. Spänn vänster fot... lite mer, lite mer!!... också slappna aaaaaaav. Känn hur tung foten blir när den sjunker ner i madrassen. Spänn nu höger fot... osv osv med armar och mage och ögonlock och hela kittet men det fungerade inte så strålande. Då körde jag min klassiska lösning på nästan alla problem, nämligen sit-ups. Nej, det fungerade inte heller. Jag låg ett tag och löste världsgåtor och sen kom jag på att jag antagligen inte kunde sova för att jag inte har ätit ordentligt

Kooorkaaaat.
Lås in mig nästa gång jag får en fin idé. Nu sitter jag med en tallrik fil och müsli och ett stort glas apelsinjuice och är speedad av allt druvsocker (Socker. Druvfläder...)


Nu kan jag ju lika gärna sitta uppe. Jag ska ändå gå till min husläkare klockan 9 för att han ska kunna säga att han inte kan behandla mig och sedan ge mig en remiss så jag kan gå till en dermatolog. Stört system.




Jag kan berätta om hur det var på
Rabarber i lördags.
Som vanligt när jag berättar om spektakel så använder jag
smeknamn, ni inblandade ska nog kunna lista ut vilka ni är.

Trots sms:en längre ner så gick det smidigt att komma in. Man kunde både synas och höras och dansa salsa och flörta med favoritservitrisen utan att någon varken sa mu eller bä. Gullungen kände igen mig, det gjorde min kväll.

"Jag har träffat dig!"
"Ja, jag har träffat dig också, vi blåste ballonger"
"Jaaa, mamma kunde inte"

Farin och Cabana var redan där. Cabana hade gjort något med håret som var jävligt fint helt enkelt och Farin hade (av misstag påstår han) gett ansiktsväxten en lite fransk look. Hatten var också med och när jag frågade om han mindes vad jag hette så svarade han "sköna Isabel" vilket tyder på att han iallafall kom ihåg att han skulle förknippa mig med en låt, det är framsteg.

Sen kom Morsan, AA, Prickigt och Skrutt och ordentligt på efterkälken kom Nutte.

Tja... vad finns det att berätta? Som vanligt gjorde jag många dumheter.
Jag skojflörtade med en kille som tydligen var med i AIK's firma så det var ju tur att vi höll oss till teckenspråk, annars hade det nog gått illa. Jag spillde ut Nuttes kaffedrink över mina bröst och eftersom att Farin inte kan ta order så tog det en evighet innan jag fick någon servett, vilket resulterade i att jag luktade kaffesörja - som om jag inte gör det i vanliga fall. AA och Firmasnubben var nära på att ryka ihop vilket jag och Morsan försökte förhindra först genom kommunikation och sen genom att ställa oss emellan dom och lebba oss lite. Det fungerade inte alls men de lyckades faktiskt lösa det hela själva och skakade hand som mogna karlar vilket var långt över all förväntan. Skrutt var bara allmän sötnos hela tiden om man bortser från att han automatiskt svarar "nej" när jag säger "eller hur?".

Gullungen, Farin och jag hade lekhörna vid toaletterna ett tag och när Farin var iväg för att hämta en juicedrink till det lilla flarnet så levde vi farligt. En vanlig, oskyldig biljakt slutade med en lek där han på mage rutschade ner för flipperspelet och jag skulle ta emot innan han slog i golvet med huvudet först. Mycket stimulerande, jag lovar att jag hade roligast.

Prickigt lyckades jag inte få någon ordentlig kontakt med förrns jag överföll henne ute på trottoaren. Lite snack och många kramar senare så gjorde vi dealen att om jag bloggar oftare så lovar hon att städa mer sällan.
Fråga inte varför det är bra men det är bra.

Sen försvann jag. Morsan tog ut mig och vi hade ett mor-och-dotter-snack som resulterade i en jättetrevlig kväll, annars hade jag säkert dragit. Farin hade lyckats stöta på ett antal idioter under kvällen och höll helt enkelt på att gå i taket så någon timme efter att någons traktor blivit en gurkväxt så ursäktade han oss båda och jag gjorde väl mitt livs snabbaste sorti.

På vägen hem mötte vi Cabanas äldsta dotter och co. Klart godkänd brud minus idomin på läpparna. Hon och Nea skulle älska varandra.

Jag tycker så mycket om ovannämnda människor så det nästan är pinsamt.
Den här sköna sötnosen som jag och Morsan hittade förra gången vi var på Rabarber kan få avsluta:

image381

Ledsen att jag inte har några ordentliga bilder men om ni håller ut några dar så har jag photoshop i plugget och kan få upp något lite halvtjusigt istället för den skit ni tvingats stå ut med sen december.

Nu ska jag...
ja vad gör man klockan fem på morgonen förutom att grubbla, dricka juice och gå omkring i underkläder? Jag ska kolla upp min resväg på SL och snacka lite med MarOzoma om när hon vill modella. Nu påstår hon

Vinkeviiink
Tecknad musik

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Hoppas din måndag blir bra!

Postat av: Cicci

Nejmen godmorgon på dig och detsamma

2008-01-07 @ 05:30:51
Postat av: Tobbe

Fast varför sova på natten? :)

Har varit vaken sedan 01. Nu skall jag iväg och jobba. Yey!

Kaffedrinkar luktar skapligt gott. Öl på kläderna är något värre. Någon försökte sig på varianten innanför kläderna och hudnära... ;)

2008-01-07 @ 06:08:51
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: smultris

detta inlägg har jag fan missat... synd... eller tur att jag hittade det iaf :)

2008-01-08 @ 16:35:33
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback