Publicerad 2007-06-28


Sofies visa

Sofie, hon tog till flaskan för den står alltid där
Allt annat drar iväg förutom hennes begär
Smugglarsprit och hög musik
När hon lyssnar på Kenta så får allt annat vänta
Kenta och herr Björk, de var ett sjujävla par
Herr Björk, kan ni nog lista ut, det är Sofies far

De söp och knarka ner sig
Hon sa ?jag har det i mig? och vad svarar man på det?

Den första snubben tog hon för hans utseendes skull
Hon sket i att han slog henne så fort han blev full
Puckla på poliser med
Mycket action, lite snack. Han fanns i varje gängattack
När hon fick nog och stack blev hon förföljd av hans hot
Hon bor i ständig skräck, för rädsla finns ingen bot

En annan miserabel brud blev sen hennes vän
De gick ofta till plugget men då söp de igen
Rast på toaletten
Den bruden var av egen sort, hon skulle satsat på abort
Istället söp hon hårt, det blev ett missfall tillslut
Hon pratar aldrig om det för att själv härda ut

De två tar nu hand om varann så gott som det går
För har man ingen mor så tar man lätt det man får
Eller visst har hon en mor men...
Jag måste fråga dig Sofie, hur ansvarslös kan mamma bli?
"Det finns nog mat i kylen, klarar du dig ett tag?"
sa hennes mor och stack på festival samma dag

En man var speciell bland de som kommer och går
De fick ihop en grej som säkert höll i ett år
Hallucinationer
Trots att hon redan vet en del så gick allt så förbannat fel
Han dumpa henne för en bimbo född 92
De slukade varandra medan hon fick se på

Sagor har ett slut men denna fortsätter än
Hon super och hon knullar runt med pojkar och män
och ångrar allting dan därpå
Hon finner inte några svar. Nu har hon ingen lever kvar
Så tänk på det föräldrar, eran dotter kan bli
som alla andra barn, eller precis som Sofie

Ert val















"Tu måst all ting från tig skilja
om tu Jesum följa wil
Hata egit lif och vilja
wilt tu höra himlen til
Wällust, gull och wärldslig ära
bör tu icke ens begära
Then all wärlden dyrka plär
såsom trenne Gudar här"


Kommentarer
Postat av: smultris

Nääääämen, du har bytt layout på sidan... fan vad najs... det är från rabatten vi låg i i somras va :)

Postat av: Cicci

Du gör min bror lycklig *himlar med ögonen*

2008-01-22 @ 21:04:49
Postat av: smultris

how so?

har han sagt läääänge att du ska ändra ?

:)

Fan, du har uppdaterat också, vad har hänt :P

2008-01-22 @ 22:17:14
URL: http://www.smultris.se
Postat av: alesk

jag har slutat städa *nickar* ;)

2008-01-23 @ 00:58:02
URL: http://www.aleqs.wordpress.com
Postat av: cicci

Nej, jag läste texten jag skrev (ovan) för brorsan och han blev alldeles deprimerad. Sen såg han att du kommenterat och ville se vad du tyckte. Så hade du kommenterat layouten. Det tyckte han var skitkul

Men visst blev det ganska snyggt? Det är från när vi låg i rabatterna ja

2008-01-23 @ 08:55:08
Postat av: smultris

haha, han e så sööööt :)

2008-01-23 @ 10:13:38
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Jag vet =D Jag har världens finaste syskon

2008-01-23 @ 10:21:24
Postat av: smultris

jaaa, jag har gjort er bra ;)

2008-01-23 @ 10:23:12
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback