Jag tänkte tydligen på mycket den 10 april 2008....

" Jag satt med en kär vän framför dumburken för ett tag sedan
Hon pekade mot tösen på skärmen och utbrast; ”Hjälp vad mager! Men killar kanske tycker om sånt

Jag undrade vilka killar hon syftade på då...




Man förutsätter att alla andra är får i skocken men själv är man unik
Alla elaka människor har sjörövarlapp för höger öga, det vet vi ju. Eller hur?
Alla poeter har svart polotröja, basker och dricker rödvin. Nu stämmer visserligen det där med vinet men jag tror ni fattar min poäng och om ni inte gör det så behöver ni inte känna er dumma
Jag fattade själv alldeles nyligen vad det innebar på riktigt

Det verkar som om jag ärvt min pappas irriterande ifrågasättande tankeställare
Som när jag sa att jag tyckte om vinrött och han kontrade ”Jasså? Vad trevligt. Vilket vin då?

Det tålde att tänka på


För några dagar sedan samtalade jag med en mycket vis man ;) om väder och vind och djupt och ytligt och annat som faller på tungan
Han tittade lite skeptiskt på mig och sa
Jo, jag tycker om dig… men du säger förlåt alldeles för ofta
HÄPP! Tänkte jag och svävade tillbaka några månader in i ett gammalt förhållande
(”Förhållande”. Ja, ni vet ju själva hur det kan bli)
In i ett busigt, lite sadistiskt flin som upprepade
”Säg förlåt”
”Förlåt”
”Säg igen”
”Förlåt”
”Högre, vad sa du?”
”Förlåt”


Smaken är uppenbarligen delad och det är helt ok så länge du följer din smak och inte någon annans "

Kommentarer
Postat av: smultris

ohhh din pappa alltså... bara han kan komma på en så klyftig sak att säga... :)

Postat av: labbans

tänkte väl det, om inte Smultris gjorde kommentar vore katastrofen nära. Vi älskar dej under alla omständigheter

2008-07-19 @ 02:41:16
Postat av: Anonym

tänkte väl det, om inte Smultris gjorde kommentar vore katastrofen nära. Vi älskar dej under alla omständigheter

2008-07-19 @ 02:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback