Morgonstund har grus i mund

Nu sitter jag på övervåningen i en stor, trasig sovtröja medan Tessie drömmer fint en trappa ner. Hon gav mig en armbåge på näsroten i morse utan att vakna till så hon sover nog rätt djupt.
Den här natten drömde jag en liten Godnatt-mister-Tom-inspirerad dröm men då att han aldrig kom ifrån mamman och att han var fullt medveten om vad det innebar (ni som läst den förstår vad jag menar). Det sjuka i det hela kanske är att det inte alls kändes som en mardröm men jag kanske har blivit van också.

Jag funderar på vad jag ska göra av dagen. Jag har lovat att följa med Tessie en bit så hon hittar till Roslagsbanan och då kommer jag kunna vara hemma ca 15:00. Vad händer sen då?
Ska jag våldgästa Bambi?
Ska jag dra och salsa?
Ska jag stanna kvar hemma och göra lite nytta (exempelvis läsa på i körtkortsboken)?

Egentligen ska man ju vara ute en sån här vacker dag. Jag kanske helt enkelt ska dansa salsa med Bambi på plattan samtidigt som jag läser till körtkort med valfri hand, det kanske vi kan tjäna pengar på.

Eller ska jag passa på att åka lite mc med Akela nu innan han åker till Danmark. Ack, dessa val! Jag är mycket bättre på att följa order. Tur att min man är så dominant ;)

Nu ska jag väcka Törnrosa där nere, puss på er

Vår sång ;)

Kommentarer
Postat av: smultris

ja här är det inte vidare vackert väder alls, fast det beror ju på om man gillar regn eller inte... jag gillar regn... jag blir stekt i solen och stekt smultron smakar inte vidare gott.



nu är vi radhusfolk 3 veckor framåt, taikonjenny och taikondaniel tar en paus från zigenarlivet.



ha en toppendag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback