Att.. bro(?) på städning (blev det rätt nu Jenny?)


Jag måste få börja med att pointera hur viktigt jag tycker det är att det är fräscht. Badrum och kök ska helst vara pedantiskt avtorkat, fläckfritt och väldoftande och där kan man alltid göra lite varje dag. Bara snabbt gnugga lite med borsten i handfatet, se till att det inte är vatten på golvet, torka av diskbänken och aldrig, aldrig, aldrig låta disk ligga kvar i diskhon, det ser bara för illa ut.

Såhär långt verkar allt bra, inte sant?

I min dator är alla mappar i en sån sjukt systematisk ordning och då särskilt bilderna eftersom jag snabbt vill kunna hitta vad jag söker bland alla tusentals jag tagit under årets lopp.

Men kläder och prylar.... självklart tvättar, tumlar och stryker jag kläder, det är inte det, men när det blir mycket papper och paltor så hamnar de lätt på hög. För att inte tala om alla småprylar, alla smycken och alla tomma tuggumipaket som först placeras på skrivbord för att sedan ramla ner när det blir för fullt.

Idag ska jag göra en resning så gamla grejer slängs och nya grejer köps.
Det har gått för långt om man får nysattacker när man flyttar på saker....

Kommentarer
Postat av: Mumin

jadu, lilla cicci, vardagsschizo så det ryker om det=P.

2008-05-18 @ 00:06:07
Postat av: smultris

apropå :D

Postat av: Cicci

Jaaaaaaaazo

2008-05-18 @ 20:15:05
Postat av: fatnaistskt!

har du kolalt uendr bdakaert och baokm spsien ocskå?

2008-05-18 @ 22:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback