Rimbauer och Moné i Örebro

Musik

Jenny och jag drog till Örebro för att titta på hennes nya lägenhet. Den var grymt fin. Jenny var finare i (relativt) nyfärgat hår och somrig kjol.
Rödhättor tycker vi om

I vanliga fall har vi båda tågskräck. Jenny brukar maniskt stirra ut genom fönstret och lyssna på musik. Jag brukar sms:a och ringa folk hysteriskt och sitta med öronen på helspänn så jag inte ska missa min station. Tillsammans gick det dock bra. Mycket snack om laxar, dirigenter, bearnaise, citat, verandor, bakgårdar och saker som gläser i solen.

image779image778



image780

Vi fick en vägbeskrivning för hur vi
skulle komma till huset. Den stämde inte.
Efter en lång promenad, en döv granne
och en ny vägbeskrivning bestämde sig
Jenny för att ringa en taxi.
1 timme tog det för den.
Jenny hoppade omkring och muttrade
något om kryp i kläderna och spindlar
man kunde se ända från balkongen.
Själv rullade jag helnöjt omkring i gräset
och fick vackra maskrosfläckar över de
svarta byxorna.

image781image782



Väl framme var det värt väntan. Lägenheten var så jävla fin!

image783

Efter att ha beundrat köksluckor och tagit bilder ett tag så tog vi bussen in till city och gick på ett helt värdelöst café men vi hade ju trevligt. It's löööw.
Egentligen finns det inte så mycket att säga om den dagen, det var våra samtalämnen som var roliga. Sen lyckades vi göra varandra lite smått förbannade på Örebros station men det gick snabbt över. Mest pga av Jenny kan jag tänka mig, själv är man ju envis som en get.

Vi fick en egen kupé som vi förpestade med fula ord och fräcka historier (vilket passade oss alldeles utmärkt) så när en ung man i slutet av resan kom in och satte sig pratade vi högt om hur jobbigt det var att ha TBC och att det var synd att det var så jävla smittsamt *host-host*. Tyvärr eller lyckligtvis så hade pojkvaskern hörlurar på sig.

Fan vad jag har saknat henne. Jag kommer väl sakna aset ännu mer när hon flyttar men hon verkade riktigt lycklig över att få komma ifrån "den här jävla hålan". Hucklerna i Örebro verkade inte alls lika aggressiva som de i Tumba, påstod hon ;)

Läget är just nu lite snurrigt. Jag är alldeles fladdrig. Jag kan säkert beskriva känslan med fler ord som betyder vadsomhelst och ingenting men det känns onödigt. Det enda som är viktigt är att det är en känsla jag mår bra av och det gör jag. Det verkar vara värt det.

Kommentarer
Postat av: smultris

du har lagt upp dubletter av detta inlägg, kanske som en säkerhetsgrej?

:)

Må bra är bra saker, fortsätt må bra och när du fladdrar till det för mycket med analyserna så ring mig!

För övrigt... Spindeln var asstor och jag stod fan högt upp på balkongen och såg den jäveln springa över gatstenarna nedanför, fatta skräcken, fatta de grova svarta benen på den, fatta!!!!

*Ryser*

Alltså riskerar man inte att något liknande kliver över en när man ligger på en gräsmatta, vilket innebär att man står... även om det är 1 timme i sträck...

Jag kan inte sova om nätterna, för jag ligger bara och tänker på flytten, att få ställa i ordning min fina lägenhet. Christian kommer inte få bestämma ett smack, jag är osäker på om jag ens ska ta med honom... :D

Ja, du vet ju vart och vem du kan ringa om du blir sugen på lite bearniese ;)

Postat av: Moné

Nä. Blogg.se konstrade

Jamen det gjorde jag ju, eller hur? Goda vanor är onödigt att sluta med. Quinoa är förövrigt 68% kalorier så om du vill undvika sånna är det inget bra alternativ.

Jag gillar spindlar så länge de inte är giftiga. Eller lika stora som jag själv

Hahaha ja inte kan jag ringa dig iallafall. I sånna fall får jag låna AA i garderoben

2008-05-11 @ 16:32:23
Postat av: smultris

jag undviker kolhydrater :)

2008-05-11 @ 16:52:12
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

du ringde men la på?????

2008-05-11 @ 19:15:21
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Tobbe

Fan, jag missade ju er. Var också i Örebro i helgen. Är först nu jag läser om er ankomst till Pennybridge.
Man hade kunnat fixa en date eller nåt ;)
Jag sprang (eller, tja.. joggade) en mil i den lilla staden. Det var trevligt. Solen sken och alla var glada :)

2008-05-11 @ 23:32:45
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Moné

Jamen jag menade ju kolhydrater jö
Ja sorry, jag trodde det hade löst sig men Nicke hade läst fel i sitt schema så jag fick leta vidare. Bearbetar pappsen för tillfället.

2008-05-12 @ 08:55:56
Postat av: At the Copa, Copa Cabana

Snygga bilder, mina fröknar!
Hehehe... roligt att ta del av er nojiga tågtur också.
Ni hade iallafall tur med vädret!

2008-05-12 @ 15:24:49
Postat av: Mumin

Bwahaha, cicci då, som en ko på grönbeteXD*frust*.

jag vet att det är oartigt att fråga om en dams ålder;D, men eftersom artighet aldrig varit min grej så ångar jag på ändå. hur gammal är jenny?=P

2008-05-20 @ 09:04:08
Postat av: smultris

ohhnej, det vill du inte veta lilla mumintroll :D

2008-05-29 @ 01:05:31
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Hon är laglig, kör på ;)

2008-05-29 @ 10:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback