Det är så sjukt!

Jag skulle egentligen ha åkt hem idag men hade glömt mobilen hos pappa så jag jag åker dit. Vi snackar skit och bökar och när jag som bäst håller på att bränna falukorven så märker han att vi har slut på mjölk. Jag tar på mig pappas skor och pappas gigantiska luvtröja och traskar mot tranebergslivs.

På vägen dit så får jag ögonkontakt med en lång kille. Han hade helskägg, svart mössa och såg ut som en sjöbjörn. Jag hinner ta några steg till innan jag hör honom vända sig tvärt.
"Cicci!?"
 aaaaah, varifrån känner jag igen den rösten??
Jag vänder mig om och känner fortfarande inte igen honom... eller gör jag det? Han är bekant...
"Cicci!" säger han igen och breder ut armarna i en bamsekram. Jag går tveksamt fram till honom och känner igen människan precis innan omfamningen.
"Daemon!!?"

Jo, det var det. Helskägg, musche och svart mössa över bushåret men visst fan var det han. Tydligen så skulle han iväg och fira Nour och Monique något kvarter ifrån där pappa bor. Så sjukt:P
Bara för att jag hade glömt mobilen, vi hade slut på mjölk och Lola inte var hemma när Daemon anlände till Stockholm.

Världen har bra humor




Strax efter 00:00 så börjar Daniel_78 sms'a om utgång (han är förövrigt inte med de andra poeterna) och 03:17 ignorerar jag ett samtal från Ariel.
Om ni läser detta så: PUSS. Jag kommer med nästa gång men ibland måste jag sova också.



Musik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback