Praktik

FREDAG
AAAH! Hade ju inte sökt någon praktik alls eftersom att jag har haft fullt upp med skolkatalogen och födelsedagsförberedelser och städning och fan och hans moster men när min fotolärare stoppade en mailadress i min ficka såg jag i alla fall till att skicka en ansökan dit. Jag uppdaterade mitt CV (det har ju hänt en del) och fick iväg allt sent, sent

LÖRDAG
Samma fotograf sms:ade mig redan dagen därpå och vi träffades 45 minuter senare på Stureplan för en liten intervju. Den gick bra och vi bestämde att jag skulle svänga förbi hans studio på tisdag för att se hur det ser ut och känna av stämningen lite.

SÖNDAG
Min mobil ringer och det står "Peter Stjerngrim" på displayen. "HAHA du trodde det var Peter va? Blev du förvånad? Lasse heter jag, kommer du ihåg mig? Ville du ha praktik eller? Tidningen. Ja.. hantera en kamera? Sen, känner du någon bra journalist också? Jamen plocka med den också, jag ska snacka med chefen på tisdag och ringer dig då"

MÅNDAG
Sms:ande med Lasse:

"Lasse Bolling? Om du
inte redan har stulit
mitt nummer av Peter
"
För att han skulle ha mitt nummer också

"?"
ignorerade jag i väntan på en fråga. Får sedan
"Skriv så att jag förstår
vad du snackar om
"

Förvånad över bemötandet
"Hemskt ledsen, jag kan
ha skrivit ner fel nummer.
Cecilia heter jag och söker
Lasse Bolling"


"Jag är Lasse Bolling
 Kan finnas fler"

"Kan finnas fler?" Vafan!
"Och du ringde mig från
Peters telefon ang.
ett fotojobb"


"Helt rätt varför jag
reagerade på att når man
jobbar på KRIS så får jag
lite konstiga sms men nu
hänger även jag med. Tar
upp fotojobbet imorgon

Ha det bra"


Hmm.. ja det gick ju inte alls bra. Ringde till Peter och beklagade mig över hans otrevliga vän varpå Peter bedyrar mig om att det bara var en dålig dag och att Lasse bara har talat väl om mig. Hmpf men jaja

TISDAG
Funderar hela dagen över vilken praktik jag ska välja. Antingen så är jag hos en fotograf som har studio, plåtar stilleben, är väldigt ambitiös, jobbar hårt och kan säkert lära en massor ELLER så är jag på ett tidning där jag är fotografen och där mina bilder kommer vara i tidningen och där jag själv får välja ut en journalist att samarbeta med. Fotografen har visserligen redan en assistent så där kanske jag inte är till lika stor nytta... men på tidningen kommer jag ju inte ha någon "mentor" att lära utav. Makt eller kunskap. Fan vad svårt

Åker till studion och blir bemött av hans underbara assistent som visade mig runt och pratade och var hur jävla trevlig som helst. Både hon och fotografen slösade massor av leenden på en och även den engelskspråkige AD'n som var där småpratade och det var bara himla trevligt. Jag stannade i någon timme och såg när de jobbade med att få lasern på rätt höjd för att blixtarna skulle slå i samma ögonblick som en mascara...pinne? träffade vattenytan och sen smet jag iväg.

Funderade mer på vägen hem och lutade ändå mer åt tidningshållet för att A: Jag är maktgalen. B: Jag gärna skulle vilja hålla upp tidningen för nära och kära och säga "titta, vad fint jag har gjort" varpå dom kommer att utbrista, med glättigt tonfall "åååh vilken fin flodhäst. Jasså? Var det en prinsessa? Ååååh vilken fin prinsessa!"
Får sedan ett sms

"Hej Cecilia. Tack för
att du kom förbi. Jag
var stressad och hade
inte tid att prata. Jag
tycker det vore
toppen om du vill börja
hos mig. /Daniel"





Fan vad svårt!





Kommentarer
Postat av: smultris

ta daniel ta daniel ta daniel :D

Postat av: Cicci

Du kan ta Daniel :P

2008-10-15 @ 10:05:33
Postat av: smultris

jag har tagit Daniel, fast oftast så tar han mig ;)



2008-10-15 @ 14:24:38
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

"Men tyst! Jag är faktiskt blyg!!"

2008-10-15 @ 14:42:05
Postat av: smultris

sluta härmas :P

2008-10-16 @ 12:41:33
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback