Den öppna båten ur en 11årings ögon

Haha, sånt här är så underbart. När jag och en vän som fortfarande heter Nathalie Sjöstedt gick i femman fick vi en ganska ovanlig läxa. Uppgiften var att hitta på en alternativ fortsättning på "Den öppna båten" av Stephen Crane och detta är hennes version:


Det uppstod en lång tystnad när båten studsade fram över den upprörda sjön ut på djupare vatten...


Stormen blev värre! Kocken sa:
- Varför ska det här hända mig?! Nu kommer jag aldrig få nå't pris för att jag är en så bra kock!
- Äh... håll tyst! sa journalisten.
- Titta, land i sikte! sa kaptenen.
- Vi åker dit! sa smörjaren.

Lite senare var de framme.
- Titta, ett tält! Det är någon som bor här, jippiii, jaaa, sa kocken.
- Hallå, är det någon här? sa smörjaren.
Plötligt kom det nån.
-Hallå! Åh vad jag é glad för att träffa en människa på denna ö! sa smörjaren.
- Habla, habla?!!
- Va? sa alla.

Det var en kannibal!!! Dun-dun-dun (läbbig musik). Plötsligt tog han fram en
kniv!!! Alla skrek! Han nafsade åt sig två stycken. Kocken och journalisten!
Dun-dun (läbbig musik). Kocken och kaptenen fick kött på benen och sprang
därifrån, fort som attan. Dom satte sig i båten. Åkte iväg och bara drev iväg!
Men kannibalerna var nöjda och glada för de fick i alla fall två stycken.
Moahahahahahaha!
Där satt dom... kaptenen och kocken. Dom satt där utan mat och utan nånting.
Plötsligt såg de ett starkt ljus... rätt som det var var alla döda!!!!!





THE END
Författaren något år senare










(Också beskyller folk MIG för att gå på knark! :P)


Musik


Kommentarer
Postat av: smultris

knark e gott

Postat av: smultris

update??????????

2008-10-04 @ 22:17:59
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback