Juuuuul, juuuuul, strååålande juuuuul...

Nej, det är inte jul än men jag tycker själv att det är ruskigt nära nu. Är det ingen annan förutom jag och min bror som redan börjat tänka på hur mycket ledigt man vågar ta när man egentligen ska börja med bak och pynt eller om man ska försöka fira jul med pojkvännen för första gången och i sådana fall hos vem? Eller det sista var ärligt talat inte en fråga utan jag vill att han ska se hur en Bäckströmsk jul är.
Ove (som jag hyr lägenheten av) har lämnat en fin julskiva och på Spotify kan man lyssna på flickkörens julrepertoar så jag klarar mig på den fronten.

Jag tror det sitter ihop med att jag fyller år på hösten för per automatik har det alltid blivit så att jag, efter födelsedagen, rensar önskelistan från det jag fick och lägger till det jag borde ha önskat så den är redo och klar inför den 24 december.


Önskelistan:

* Ulltofflor
* Vattenkokare
* Sängkitt <-- enfärgat! Matta färger eller vitt. Inte svart.
* Löste och teburkar
* Underkläder <-- Inte string. Inte genomskinligt. Inte lack :P
* CF (CompactFlash) SD (SanDisk)-minne på 5 GB (till kameran). Eller bara större än 1 GB.
* Parfym, body splash eller dylikt med trevlig doft <-- Cocos går alltid hem.
Filmer:
* Livet är underbart <-- Den italienska om 2a världskriget, inte julklassikern
* Skicka vidare
* Georgia Rule
* Rent
* Priceless


Jag var och hälsade på på AF i fredags (min födelsedag ;) ) och gud vad jag inte saknar den skolan. Det jag däremot saknar är alla konserter och i synnerhet
luciakonserterna (och självklart Globen, men vem saknar inte den?). Det blir liksom inte riktig jul utan dom. Antingen så får jag ta mig tiden att gå med i en bra kyrkokör och utstå en massa repetitioner och prediktningar för att få vara med och sjunga i juletider eller så får jag acceptera att det inte kommer bli jul för mig igen. Dramatiskt men inte helt osant. Får se vad jag gör. Jag kanske startar en luciakör som bara existerar nov - januari ;)


Kommentarer
Postat av: smultris

du kan va en luciakör :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback