Så jävla roligt!

Jag ligger och halvsover när mobilen ringer. Åh nej, tänker jag men sätter mig upp och drar nallen ur laddare.

- Yes? Kraxar jag
- Hallå? Svarar en kille på klockren och lite full Göteborgska
- Hallå?
- Hallå, hör du vem det är?
- ...va?
- Det är Daniel, kommer du ihåg mig?
Daniel... DEN Daniel? Daniel som jag bodde hos över en helg i Göteborg för 5 år sedan? Som spelade fotboll och försökte ge mig sina byxor för att jag sa att dom var fina? Daniel vars lillebror introducerade mig för Green Street Hooligans? Daniel som jag inte hört ett ljud av, eller hört av mig till, sen jag åter landade i Stockholm på måndagen?
- Jag kommer ihåg dig.
- Är det sant? Fan vad roligt! Gissa vart jag är!
- Du är i Stockholm
- ...jaa.
- Du skulle inte ha hört av dig annars
- ... ne




Jag behöver inte återge hela samtalet men summan var att vi båda var taggade att ses igen men jag låg och halvsov efter en lång arbetsdag och han + 2 polare var på fullen och skulle göra stan. Kompromissen blev att han bjuder mig på frukost imorgon.

Det ska bli jätteroligt att se om han är sig lik!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback