Godmorgon!

Det var längesedan jag vaknade till en normal skola/kontorstidsmorgon. Christian skulle upp och jobba, så som människor gör, så vid halv 9 väckte han mig med den glada nyheten att frukosten var klar. :D Det har inte hänt sen... herregud, jag minns inte säkert. Flera år säger vi.

Vi håller på och funderar på det här med resan till Barcelona. Det lutar åt att vi åker första veckan i mars men eftersom att det är sportlov så blir det lite dyrare då. Andra alternativet är andra veckan i april. Problemet där är att Christian har sin uppskjutning (raket. Han jobbar på rymdbolaget) någon vecka innan och tydligen så är risken stor att den blir försenad. Vi får prata mer om det nästa gång vi ses.

Igår åt vi middag och sedan gjorde vi glass och tittade på A Lot Like Love. Jättemysigt.
I lördags var jag på Hannas avskedsmiddag, som också blev tokmysig, och i fredags var jag med Calle-gänget hos Robin och "förade" d.v.s. dom drack lite cider, jag drack te, och sen bestämde vi oss för att inte gå ut. Istället snackade vi skit och kollade på How I Met Your Mother till småtimmarna.

 Jag känner att jag måste träna för att hålla mig igång för mitt sätt och umgås nu för tiden är att äta eller sitta i soffan. Därför åkte jag nu raka vägen från Christian hem till min ma-ma för att snylta på hennes Wii-fit. Skitjobbiga, skitroliga övningar. Om det inte var så svaindyrt skulle jag köpa ett till mig själv.


Micke har tydligen blivit ordentligt biten av poesiflugan för fyra mornar i rad har jag fått sms från honom med "Dagens dikt". Ett så himla mysigt sätt att starta dagen på.
Själv kom jag alldeles nyss att tänka på ett poem jag skrev för många år sedan som heter "Långt till November".


Nu minns jag hur jag kände
i kalla händers väntan
i varma tiders längtan
I Boreglidig gata när kylan kinden brände

Snabb fot framåt gå
Sitt ej. Nej, upp och stå!
Nu är det dåtid innan det händer
Allt går för långsamt, men vinden vänder


Sen minns jag hur det kändes
i varma händers längtan
i kalla tiders väntan
i vårgalningens göke då heta blickar brändes

Mjuk fot på grönt strå
sa någon "stopp!" så var det så!
Då tog man minst en sak i sänder
och det var långt kvar till november



Kommentarer
Postat av: smultris

Hmmm, mycket Christian nu... humhum...

Postat av: Cicci

Nörd 8-) :P

2010-02-03 @ 02:42:50
Postat av: smultris

ja han är det va, jag misstänkte det :P

2010-02-03 @ 10:57:02
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Ja, han också. Jag umgås tydligen nästan bara med nördar :P

2010-02-03 @ 13:01:13
Postat av: smultris

det beror säkert på att du är en nörd själv ;)



<3

2010-02-04 @ 22:24:47
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Word

2010-02-07 @ 23:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback