Ord

Ja, jag vet att jag är en nörd men jag älskar ord så jag ska skriva ner några nya favoriter så jag inte glömmer bort dem.

affekterad                                                    - tillgjord
impertinent                                                 - respektlös
altruist                                                        - osjälvisk
obstinat                                                      - oresonlig
dilettant                                                      - klåpare
frivol / schematisk                                     - ytlig
ambivalent                                                 - kluven, osäker
hybris                                                         - övermod
indolens                                                     - lathet
suffisans                                                    - självgodhet
fariseisk / manierad / chosig / kokett    - skenhelig
jalu                                                             - svartsjuk
farisé                                                         - hycklare


Kommentarer
Postat av: smultris

haha, vad söt du e ;)



ambivalent började jag nog använda i din ålder också... folk fattar fortfarande inte vad det extremt talande ordet betyder...

Postat av: Cicci

Precis! Ambivalent är ett sånt ord som jag hört tusen gånger och aldrig fattat vad det betyder :P

2010-02-12 @ 15:19:38
Postat av: Cicci

Samma sak gäller obstinat, hybris och kokett

2010-02-12 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback