Filmbesök: "Unge Freud i Gaza"

Jag måste säga att jag blev glatt överraskad av filmen.
Jag trodde det skulle vara en tyst och grå dokumentär men det var en fantastiskt levande film där man verkligen fick inblick i (särskilt) de unga kvinnornas liv. Mest faschinerad var jag av den unga kvinnan med dåliga tänder och blått huckle som satt och log blygt samtidigt som hon sa att hon inte trivs med sitt liv eller sin man. Så fruktansvärt.
Det var verkligen en film som grep tag i mig och som inte blev tradig som sådana dokumentärer så lätt blir.

Det var också häftigt att få se några av de många små liven som pågår i Gaza och inte bara det stora kriget där människor som flyr och barn som gråter mest blir som statister. Det är så lätt att glömma bort att alla de människorna har sina historier och lever i en hel värld som är så främmande gentemot våran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0