Filmen - Buddah

Jag har ju sett filmen förut så det gjorde ingenting att jag, som satt längst bak, inte såg texten. Alla andra på bakersta raden hade däremot inte sett filmen så till nästa gång måste ni verkligen tänka på att höja filmduken så alla ser.

Jag tycker den är fantastiskt och mitt favoritcitat är "Livet är som en sträng. Spänner du den för hårt så går den av. Håller du den för slapp så spelar den inte"

Den återberättar sagan/tron/myten på ett underhållande och samtidigt informativt och vackert sätt. Till skillnad från att sitta och tröska sig egenom en massa böcker och fakta så var det bara roligt att få lära sig om religionen. Man ville faktiskt bara veta mer. Hur sagan slutade.

Strupsången tyckte jag förövrigt var grym. Synd att det inte var mer.

Otroligt duktiga skådespelare i filmen! Det här var faktiskt den första filmen jag såg Keanu Reeves i så det var först nu, när jag såg den igen, som jag faktiskt såg att det var hn. Väldigt roligt.

Storyn i sig då. Jag tyckte man fick en bra inblick i livet och miljön. Många vackra byggnader och ett typiskt sätt att föra sig på (av vad jag hört).

Kul! Mer sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0