Den glada hippietiden satte visst sina spår

Jo jag vet att jag säger det varje år men jag tänker säga det igen:
KNARKARE!

Alla har hört Staffan var en stalledräng men då bara den första, enkla och fortfarande vettiga versen. Staffan var en stalledräng han vattnade sina fålar fem. Femte fålen Apelgrå rider Staffan själv på o.s.v.
Sen kommer det en massa jävla verser med fula ulvar och grejer där de också räknar upp att två de voro vita. De var varandra lika, två de voro röda. De tigger varsin föda, två de voro bruna, håll fast fålan min och sen femte fålen, han var grå. Räkna med mig här: 2 vita + 2 röda + 2 bruna + 1 apelgrå... visst fan är det sju?
*klappar armvecket* Knarkare!



Samma sak med Alice Tegnér, hon var ju också rolig. Ekorrn satt i granen och skulle skala kottar men sen fick han höra barnen och då fick han så bråttom så då hoppade han från tallegren....
Men han satt ju i granen! Vad hände? Det lömska djuret slank över till nästa träd medans vi var upptagna med att sjunga.


Bah! Humbug


Jag röstar för Cornelis version

Kommentarer
Postat av: smultris

jag har ringt dig och messat... vi ska ju lämna kalle i mrgon, vi bestämde ju dag för nån vecka sedan... men nu skulle det vara fint att bestämma en tid och plats, jag jobbar och har relativt pressat tidsschema, hoppar i bingen nu men kan vi höras i morgon???

Postat av: Wicke

Ja ibland kan man undra vad folk går på..

God jul på dig..

2008-12-24 @ 07:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback