Nu har Nicke åkt

Min bror

Musik






Nu verkade han inte nervös längre. Den enda gången han sviktade det allra minsta var när han inte kunde hitta sin hatt. Han kunde inte åka utan den!
Självklart och som alltid så hittar hans syster (jag) den ganska genast genom att stirra åt samma håll som han stirrar MEN (det här är tricket) passa på att titta efter om något som liknar den gråa hatten ligger där. Man kan vänta på att den kryper fram, harklar sig och säger

"Ursäkta mig men jag tror att du har glömt något. Jag är inte helt säkert men du kan ha glömt din HATT!!!"



Han är förövrigt så cool, min bror. En timme innan han åker går han forfarande och pular med packningen. Innan han åker så väger han väskorna noga och blir illa till mods om han bara har några hekton till godo och när han rensar ut överflödig vikt så kan han slänga ut både jeans och långtröjor så länge han får med den röda kokboken han älskar, trots att de inte har någon spis. Resekläderna består av

kostymbyxor, svart bälte, vit skjorta (lite ostruken men säg det inte till honom för då blir han deprimerad), halvlång jacka med dubbla slag,
skinnhandskar och hatt.



När jag reser någonstans så gör jag en packlista tre dagar innan och sen packar jag ner ALLT som inte stod på listan. Eftersom att jag är grym på att packa, tjocka, moffa och rulla så är väskan nu halvfull. Sen ligger jag vaken två nätter i rad och grubblar över vad jag har glömt och sen slutar det med att jag fyller väskan OCH handväskan till bristningsgränsen 5 timmar innan jag ska åka. Restrerande 4 timmar ägnas åt att vandra runt som ett osaligt spöke tills jag slår mig till ro med någonting läs/skrivbart

och blir så harmonisk att jag nästan missar flyget. 
Reseklädseln består av mjukisbyxor, en tröja som inte fick plats i packningen men var för användbar för att lämnas hemma (också den jag kommer använda nästan hela resan medan de andra plaggen förblir ouppackade), en strumpa på foten, en strumpa på huvudet med morgonfrisyr och tandkräm under samt en gigantisk, röd regnjacka varesig det regnar eller ej.



Men nu har min bror åkt till Paris för att bo hos en vän, hitta sin drömtjej, köpa en vingård och aldrig skänka sin syster en tanke igen förutom när han ska på maskerad för då har han ingen som klär ut honom längre och då kommer han att ångra sig!
 Själv kommer jag inte sakna honom alls.

Just nu sitter jag i Nickes T-shirt, mina mjukisbyxor och lyssnar på en låt som jag inte vet vad den heter men  den börjar med
"Take my longings and believe them. Light the candle when I'm gone. I'm still outdoor, whanna' be there. There's a thing I'm ment to know. I know you went to far. Just leave them where they are."

Jag hade Nickes jeans också men då sa han att jag såg lesbisk ut. Dessutom så har han en asliten röv.


Han kommer hem några dagar över jul. Landar i Sverige 20 december och har lovat bort sig till en spelkväll med mig och Shin (hemma hos Shin). Vi är några av få som fortfarande uppskattar Talisman och Once Upon A Time. Jag tänker också tvinga hem honom till min
studenskiva i april.





Jävla idiot, vad ska han till Paris o göra? Vi har redan varit i Paris massor av gånger och det är en fuuuuul stad. Vem ska nu bli glad att se mig varje gång man kommer hem?


 

Kommentarer
Postat av: smultris

ohhh, så sorgsamt... KRAM

Postat av: Wicke

hehe få se nu vad du kan

asg

http://www.expressen.se/1.1200234

2008-11-01 @ 20:39:39
Postat av: Cicci

Djup sorg botas med vin. *sjunger* meeraa viiin!



Wicke: 6 av 10. Den enda jag har 1000% säker på var rabbis eftersom att min golflärare alltid påpekade att jag slog rabbisdödare.

2008-11-01 @ 23:25:37
Postat av: Bror-san

Lilla loppan. Nog för att Paris inte är lika vacker som Stockholm men den sina ljusa sidor också. Jag ska bara hitta de sidorna. Tack för ett fint inlägg.

Puss. Vi hörs snart igen.



PS. Jag har spis men ingen ugn.

2008-11-04 @ 11:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback