och hej och hå (skrevs 20 augusti)

I förregår flyttade jag till Shin
Igår började jag mitt nya jobb.... eller snarare igår natt. 04:09 stod jag utanför och frös och spelade QuadraPop i väntan på att min kollega Samer skulle komma och låsa upp.

Inatt drömde jag mardrömmar om att komma försent till jobbet. Blev väckt av pojkvännens "Sötnos... din klocka har inte ringt", 10 minuter efter utsatt väckning.
Hur skulle jag klara mig utan den killen? Gud vad jag älskar honom. När jag sedan satt på bussen så märkte en ung kille (1 dag äldre än min bror, visade det sig) att jag var trevlig att prata med så vi hade sällskap hela vägen från Pliggvägen till Hornstull där han skulle träffa "en tjej. Hon är tyvärr inte min flickvän".

Idag var min andra arbetsdag och jag är så jävla glad att alla mina kollegor är sånna orginal! Det gick så jävla snabbt att få en relation med alla. Jag kan ta några exempel:

Simone
Gick tydligen på AF samtidigt som jag så hon utsåg sig själv till min ängel. "Du ska inte låta dom stressa upp dig, du gör allt jättebra." "Kom ihåg att första dagen får man göra saker fel. Herregud, folk som har varit här i ett år gör fortfarande en massa fel." e.t.c. Idag gick vi båda omkring och sjöng sånger som "Hit the road Jack!" och Pessimistkonsulten". Delar min åsikt om att man inte behöver sätta en klisterlapp över folks sexualitet (Homo, bi, trans e.t.c.). Kallar mig gumman. I like =)
Sara
Piercad brud som med sin bittra humor och sitt sköna minspel påminde mig stört mycket om Jenny. Det räckte.
Samer
Som uppåttjack på två ben. Skämtar, skrattar, fäller konstiga kommentarer. Första dagen hälsade han mig välkommen till familjen genom att försöka hälla salt i mitt vatten. Lyckades en gång. Det är lite hans ansvar att jag inte fuckar upp kassan och kunderna men istället för att tillrättavisa så är han bara stört uppmuntrande när jag gör något rätt. Sjukt pedagogisk. Mycket mysig.
Georgie??
Jag vet inte säkert om det är den glade mannen i mackerian eller den söta brunetten i plocket så jag beskriver båda.
HAN; är så flörtig, så flörtig, så flörtig. Varje gång jag går förbi honom så berättar han hur fin jag är, hur lik jag är min bror men sötare e.t.c. Jag fick inte byta in min lunchkupong mot en stora räkmackan för 102 spänn. Georgie fixar räkmackan och säger åt mig att spara kupongen. Komplimanger och god mat. So far so good.
HON; låter som om allting är en skitbra idé. Jag tog hennes plock när hon var på rast (såklart). "Fan vad gulligt!". Jag tänkte försöka plugga till logoped. "Det låter asgrymt!". Jag har precis flyttat till min pojkvän men tänker försöka skaffa en egen lägenhet så snart jag kan så att jag först får en chans att bo själv och långt senare så kan vi skaffa ett gemensamt boende. "Smart tänkt. Asbra!"
Therese
Hon heter inte Therese men jag glömmer fan alltid vad hon heter. Hon är skiftledaren och lite min boss. Aslik Hannas storasyrra Sara. Har en jag-har-rökt-många-år-röst och asskön klädstil.
Anna
Ryska som jobbar i mackerian. Älskar min bror. Vi lunchade första dagen och pratade som om vi känt varandra i evigheter. Dessutom toksöt.
MIN BROR <3
Ja! Jag jobbar med brorsan. Eller inte med, idag jobbade han t.ex. på Restaurang stockholm (vi delar samma diskrum) men ändå.

Så ser det ut.
Imorgon ska jag antasgligen bada med Hanna
Idag ska jag dansa tango med Christian så jag ska försöka slagga lite nu så jag orkar.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback