Stort till smått... eller?


Det är lite andra vanor här... några sjukt mycket bättre och några sämre.
Det absolut bästa är att jag måste hålla ordning på mina kläder och grejer, annars går inte sängen att fälla ut (= kan inte lägga mig förrns allt är städat ens om jag vill)

Två jobbiga saker däremot.

1. Alla som känner mig vet att jag aldrig tittar på TV MEN om någon sätter på TV'n så kan jag inte slita bort blicken. Inte ens om det är reklam.
Här står en TV som är igång nästan hela tiden. Var står den? Jo, vid fotändan av min säng, bredvid en dator som inte får stängas av för att en handdator (!!!) laddas. Fast datorn distraherar mig inte nämnvärt då den inte har phoshop ;) mn dumburken!
Fast det är ju bara att jag bestämmer mig och gömmer kontrollen på morgonen och sätter larmet på 21:00 då den ska stängas av om den är på. Pappa kan kolla på den stora datorn i hans rum/arbetsrummet.

2. Var är grönsakerna? Jag är van vid en halv tallrik grönt. Donde esta? Men det är inte heller svårt att åtgärda. Bara skrivs upp på inköpslistan och börja hacka.


Annars är det bra. Jag var rädd att det skulle bli helt sjukt trångt men hittade en massa ounyttjad (felutnyttjad) yta för mig att gona in mig på.


Sen har jag framförallt min pappa och min bror och massa andra släktingar, ständigt närvarande, Hanna och Shin på min sida till 3000%, förstående lärare och terapin där man alltid är önskad. Och andra fina vänner genom salsan, kören, pluggen, jobben, poeter... det finns jättemånga för mig och jag är så lyckligt lottad och tacksam. Det är egentligen bara två på motsatt sida. Synd att den ena råkar vara min mamma.




Musik

Kommentarer
Postat av: smultris

vem e den andra?

jag gissar förstås på en viss person men om det är den jag tror vette tusan...



nu har jag bloggat om dagens chockartade upptäckt.



vi får ses snart..

kram

Postat av: Wicke

Så härligt att ha folk som bryr sig.

2009-01-31 @ 08:46:12
Postat av: smultris

hälsa din far ett stort tack för stödet och att han är underbar ;)

2009-02-02 @ 23:22:36
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback