Ljuva vintertid

Var det någon mer än jag som släpade sig upp på morgonen och påbörjade sina morgonrutiner innan ni märkte att ni fått en extra timme inatt?


Igår fick jag ett till ragg på jobbet och jag kan inte låta bli att känna mig väldigt glad när sådant händer. Även om det är viktigast att jag själv vet att jag är vacker och värdefull så är det ändå en härlig känsla när snygga killar också verkar se det trots att man har smutsig jobbskjorta och otvättat hår. Mer än det behövs inte! Det får inget telefonnummer eller mailadress (vill oftast inte ha när man berättar att man har pojkvän) men det är som att få det bekräftat att "Du syns - och jag gillar det jag ser!".

För några dagar sedan på jobbet så fick jag en ros av en nöjd gäst. Det var inget ragg (hoppas jag då 50 års åldersskillnad känns lite väl) utan jag tackade i tillfällig sinnesförrvirring nej till dricks och då sprang han till närmsta blomsterhandel och köpte en ros till mig. Komplimanger och uppskattning är alltid underbart men när folk faktiskt gör en sådan ansträngning gör det att det känns så mycket mer speciellt.

Sen fick jag en komplimang av en kvinna som observerat mig i några timmar och var imponerad över att jag inte diskriminerade eller särbehandlade vilket var konstigt, eftersom att det känns lite självklart, men också väldigt gulligt att hon tog sig tiden att notera och sedan gå fram till mig och berätta om sina slutsatser.

Behöver jag säga att jag trivs jättebra med mitt jobb? Det finns bara en hake och det är att för att jag ska få ihop till min hyra så behöver jag ta ett antal långpass (10 timmar) och de börjar antingen  04:30 på morgonen eller slutar 00:30 på natten. Då går inte pendeln utan jag måste åka buss i 1½ timme, promenera mitt i mörka natten i 20 minuter och inte vara redo och lagd förrän ca 3 på natten. 8 timmars sömn, morgonrutin, en halvtimme fritid och sedan är det dags att åka till jobbet igen.

Jag har faktiskt räknat på det där. I en optimal livsstil så är dygnet uppdelad  i 8'or där man jobbar 8 timmar, sover 8 timmar och har 8 timmars fritid. Jag har, som sagt, 10-timmars-pass och har därför 10 h jobb, 8 h sömn och 6 h fritid men A-A! Sen tar det 1½ att åka till/från jobbet + 20 minuters promenad och 46 minuter till/från jobbet när pendeln går och bussen klaffar. Det är ytterligare 2 ½ timme. Sedan tar min morgonrutin 1 timme och kvällsrutinen ½ timme och sedan måste jag oftast laga och äta någon måltid och voila! från 8 timmars fritid är vi nere i mellan 1 - 2 timmars fritid och på den tiden ska jag hinna ringa min pojkvän och andra människor jag inte kunnat svara under arbetstid, kolla min mail och hålla min lägenhet i ett sånär skick genom att städa, diska, tvätta kläder sopsortera, handla e.t.c.

Men. Sen behöver jag också bara jobba 20 dagar i månader vilket innebär att jag är ledig i 1½ vecka!
Jag har ingen aning om varför det kändes viktigt att lägga ut på bloggen så jag ber om ursäkt och länkar en låt.

Ciao!

Musik och Musik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback