Kadija

Jag älskar den kommunikation jag har med min chef.
Jag jobbar ju på förskola och idag vaknar jag och hostar, är täppt och ordentligt torr i halsen... men energifylld och glad. När jag går omkring och gör mina morgonrutiner så kommer jag att tänka på smittorisken.
Är det verkligen ok att jag går till jobbet och sprider min hosta?
Är det verkligen ok att jag bara går och drar hemma när jag faktiskt känner att jag både kan och vill jobba?

För något år sedan hade jag gått omkring och ältat det själv och känt att jag valt fel hur jag än gjorde.
Nu ringde jag helt enkelt upp min chef och sa som det var.
Jag var sjuk, jag kände att jag kunde och ville jobba men jag tänkte på smittorisken. "Vad tycker du?"
Hon tänkte efter en stund. Ställde några följdfrågor om mina symtom och sa sedan.
"Okeea (hon säger ok på ett så otroligt roligt sätt:P)... vi har tillräckligt med personal för att fylla upp om du känner att du vill vara hemma och bli frisk. Känner du att du kan jobba.."
"Det gör jag verkligen!"
"Okeeea, då gör vi så här. Gå till jobbet och känn efter. Märker du under dagen att det kanske vore bättre att du var hemma så är det bara att du går."



Så himla enkelt.
Tänk att rak och ärlig kommunikation är lösningen på alla mina problem, stora som små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback