Meramigmeramigmeramig

Namn:
Cecilia

Kallas:
Cicci, Cilla, Carmen, Loppan och Bosse är väl de som är aktuella för tillfället. Ev. även Carmis och Eldflugan

Piercings:
Nej. Jag har två hål i varje öra men de tål jag inte att ha något i längre.

Tatueringar:
Yes. Jag har en upp-och-ner-vänd pyramid på skuldran som symboliserar att ju högre upp man kommer i status på olika sätt desto mer har man att ge "nedåt". Eller snarare; Att få mera är en förutsättning för att kunna ge mera. Jag räknar också in pengar, makt, kunskap och energi.

Längd:
1.73,5

Gillar du dina syskon?
Ja, men jag måste erkänna att jag favoriserar.

Ser du på Robinson?

Nej, jag har ingen TV.

Sjuk humor?
Oh yes. Min hjärna fungerar ungefär som
Henrik Elmérs

Gillar du bilar?
De är bra att ha ibland. Vissa är snyggare än andra. Vissa har funktioner som andra inte har som jag uppskattar. Ungefär där falnar mitt intresse.

Vad anser du om skånska?
Underbart! Dialekter är fantastiskt, ju tydligare desto roligare.

Favorit tv-program:
How I met your mother och So you think you can dance.

Gillar du dina grannar?

Absolut! Jag umgås inte med dem men de är mycket trevliga att dela hiss med eller hålla upp dörren för.

Värsta känslan:
Skam

Människa som gör dig enbart glad:
Enbart? Det finns nog ingen. Det finns massor som nästan bara gör mig glad men ingen som aldrig fått mig känna mig trött, rädd, förvirrad, irriterad. Eller jo, den där tanten jag och Fredrik stötte på vid Slussen 01 på natten, i början av december. Hon var jätterolig och jag har inte träffat henne sen dess så det måste väl räknas.

Människa som gör dig enbart ledsen:
Återigen ställer ordet "enbart" till det. De människor jag aldrig haft en positiv upplevelse med brukar också göra mig arg, irriterad eller trött.

Senast köpta skiva:
Nationalteatern

Senast lästa bok:

Neale Donald Walsch - Vänskap med Gud

Vem fick du senast ett blandband av?
Blandband har jag aldrig fått, det är jag för ung för. Däremot så fick jag en "blandskiva" av Alex. 2007 tror jag det var.

Har du några fordon i din ägo?
Nope

Jag vill vara:
Lugn, rak, ärlig, tillfreds, avspänd, öppen och tolerant. Bland annat

Bästa sport:
Utförsåkning är kul att göra och värdelöst att se på.

Hur ser folk dig?
Det är nog väldigt olika beroende på om man gillar mig eller inte. Det de båda lägren säkert kan hålla med om är att jag är dominant, högljudd, taktil och glad.

Vad vill du helst ha nu?
... mat? Jag har inte ätit frukost än.

Är det många som läser din dagbok på Internet?
Hmm, jag har faktiskt en sådan på en sida. Ska bara ta upp den... *tittar*

dec Inlägg 11 7 visningar
okt Inlägg 10 7 visningar
okt Inlägg 9 10 visningar
okt Inlägg 8 8 visningar
okt Inlägg 7 8 visningar
okt Inlägg 6 13 visningar
okt Inlägg 5 8 visningar
sept Inlägg 4 15 visningar
sept Inlägg 3 15 visningar
sept Inlägg 2 13 visningar
sept Inlägg 1 18 visningar


ja... så ca 11 per inlägg.

Föredrar kall eller varm Oboy?
Varm

Vad har du för intressen?
Dans/salsa (det ena ser jag på, det andra utför jag), sång/musik, poesi, konst, fotografi, retorik, psykologi, pedagogik och sociologi

Vilken var din första konsert?
erhm... första gången jag sjöng i kör inför folk så var jag nog 5

Är du pinsam på fyllan?
Ja, så jag dricker inte och blir full längre

Är du blyg?
Kan vara, men det är snarare undantag än regel

När kräktes du senast?
Alldeles för nyligen

Tycker du det är jobbigt att ringa till någon?
Beror på vem och varför men visst är det fantastiskt mycket lättare att svara än att ringa

Vad tycker du om sex före äktenskapet?
En rätt bra idé

Hur svarar du i telefonen?
Andra bekantas telefoner: "*****'s mobil - det är Cecilia"
Min mobil: "Yes?", "Ja, det är Carmen", "Ja hallå, det är Cecilia", "JAAAAAZO?", "Heeeey", "Nämen!" e.t.c.

Är du en bra flickvän/pojkvän?
Det får du fråga Fredrik eller mitt ex, Shin

Somnar du med tv:n på?
Jag kan somna med TV:n på men jag slipper helst

Är mustasch eller skägg snyggast?
Beror väl på vem? Men mustasch har en chans att se snyggt ut utan skägg medan skägg utan mustasch mest är konstigt.

Har du långa naglar?
Pass

Om du skaffar barn, vill du adoptera eller ha biologiska?
Vilken sort kommer storken med?

Brukar du bli våldsam då du blir förbannad?
Nej, men jag kan nog verka hotfull

Mössa eller öronmuffar:
Mössa

Har du någon last?
Många

Har du varit med i tv?
Många gånger, mest i körsammanhang

Snattat/ stulit i en butik som liten?
Ätit vindruvor, räknas det?

Snattat/ stulit i en butik som tonåring?
Ja, en gång i tiden var det en sport. Har tagit avstånd till det idag

Ljugit för dina föräldrar?
Ja

Ljugit för en kompis?
Ja

Tagit en oskuld?
Ja och det är klart överskattat

Haft sex med nån du inte visste namnet på?
Beror på vad man räknar som "sex". Hånglat väldigt grovt har jag i alla fall

Haft sex med någon som hade tjej?
Se föregående svar

Slagit någon?

Ja, två killkompisar (en av dem närmre). Det var första gången vi träffades och det är numera en rolig historia som går runt. Jag slåss i allmänhet inte.

Hällt en drink över någon?
Nej, vad onödigt

Dela med dig av ett sommarminne!
Tja... jag fick körtelfeber och halsfluss samtidigt. Det var med stor möda jag drack eller ens svalde ner saliv. Vi har något filmklipp från någon dag då jag mådde lite bättre och JÄVLAR vad roligt jag lät. I princip samma dag som jag friskförklarades så drog min äldsta bror iväg mig till ett flygfält på fårösund där vi hoppade fallskärm. Det var överlag många debuter den sommarn.

Berätta om ett barndoms minne!

Dagis. Hanna och jag gungade. Hanna var sjuk och mådde illa. Kräktes i mitt knä. Det tyckte jag var äckligt. Kräktes i hennes knä. Stackars fröknar.

Trackback