Lilla fina krumelur, jag har redan blivit stur (sägs det)

Jag efterlyser vuxengungor.
De behöver inte vara 20 meter höga och gå 30km/h (även om det också låter roligt), de behöver bara ha plats för barnafödarhöfter med tillhörande lår.

Jag efterlyser lekplatser för vuxna.
Inte sådana där "mamma får också plats" och man ändå måste vara en förebild och hålla ett distraherat getöga på barnen.
Jag efterlyser en riktig lekplats bara för mig och folk som mig som tycker det känns härligt att skratta högt, brottas, kittlas och som fått slut på ursäkter.  
Jag efterlyser någon som vill gunga gungbräda med mig, jag efterlyser någon som vill åka pulka med mig, jag efterlyser någon som kommer ihåg hur man leker "maffia". Ni vet den när man knackar varandra på ryggen (eller hade man röda och svarta kort?).
Jag efterlyser folk som vill göra alla de här sakerna som man gjorde när man var liten och som fortfarande bara är så jäkla kul och de sakerna som man knappt hann bli tillräckligt stor för att göra innan det blev för barnsligt.
Allt detta ska man kunna göra i "De vuxnas park". Vuxenunderhållning som inte alls har att göra med sex eller våld eller problem med parkering och som bara är roligt! Roligt!!
Och runt denna park ska det vara ett högt stängsel och utanför ska de där andra stå. De där som håller för ögonen på barnen och himlar med ögonen och gärna hötter med pekfingrarna och tjuter "Nej vet ni vad?!".

Eller så nöjer jag mig med en vuxengunga.
Det räcker gott och väl.
Där skulle jag faktiskt kunna sitta och njuta i timmar
alldeles själv.





Kommentarer
Postat av: Alex

Jag tänkte spontant knullgunga, men det var väl inte en sån du efterlyste, kan tänka.

Postat av: Cicci

Nej, så rolig är jag inte

2010-06-30 @ 19:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback