Onödigt vetande

PUST! Tar en paus från allt tungtänkande med några banala frågor

1.Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Jadå. Inte så ofta men vi tycker bra om varandra.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
Yep. Jag har fått min bästa vän att gråta, det kändes sådär

3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
Gud, jag kommer inte ihåg. Jag var ett stort fan c-vitamin brus. Sen fick jag en jäkla massa äcklig kruppmedicin, jag vet inte om det är några vitaminer i den. Men vi hade alltid ett piller vid tallriken när vi åt frukost, jag kommer bara inte ihåg vad det var i dem...

4. Vad åt du senast?
chips. Jag tänkte att det skulle vara godare än det var så jag har ställt undan dem och tänkte ta fram lite morötter istället.

5. Har du fått någon komplimang idag?
Du, det har varit dåligt med det idag... nä inte vad jag kan komma på

6. Har du varit med i en rättegång?
Nope. Inget jag saknar i mitt liv

7. Är du polare med grannarna?
;) jag har en snubbe några våningar upp som ringde på en gång mitt i natten och ville fika. Sen har jag några på min våning som hälsar glatt och säger "Dig ser man inte så mycket utav!"

8. Vilka språk pratar din mamma?
Svenska, engelska och så säger hon mon dieu ofta

9. Vilka länder har du bott i?
Sverige

10. Senaste piercingen?
Öronen

11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
Förrförra helgen då vi åkte hem från Göteborg

12. Gay?
Glad, ja. Flata, nej. Men jag är väl lite åt Betner-hållet i den frågan.

13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Oh ja. Inte mina bästa stunder. Nu dricker inget alls utom lättglögg :)

14. Har du äggat någon?
Visst är det när man kastar ett ägg på någon? Jag äter mina

15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
Jag född och uppvuxen i Stockholms innerstad. Det finns inga "hus" och jag skulle vilja se någon försöka täcka byggnaderna här i toalettpapper. Jag skulle faktiskt nästan bli imponerad.

17. Har du varit på stranden?
Oh nej, jag har bott under en sten hela mitt liv. Ja?

18. Har du haft en stalker?
Haha, om jag har haft en så har han varit mycket diskret. Om man inte räknar den där människan som aldrig riktigt fattade att vår mailkontakt var över.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Lätt. Lena i lågstadet. Christoffer Holgersson i mellan- och högstadiet. De dirigenter och körledare jag haft är Lotta (1996), Anders (1998), Bosse Johansson (2002), Sam Paris (2008)

20. Hur bra är din syn?
Lite färgblind (hysch-hysch!)

21. Har du varit på ett party?
Vi hade ett födelsedagskalas under min sten där alla kottarna i skogen var bjudna.

22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Det beror på om de tänker bita mig eller inte

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Säga? Det vet jag inte. "haha, fan vad bra?" eller kanske "Nehe?!" och sen pumpa dig på info. Sen skulle jag ringa till min bror och skvallra.

24. Har du varit utomlands?
:) Jag börjar seriöst undra om den som skrev de här frågorna faktiskt bor under en sten.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Många, många gånger.

26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
Jag har faktiskt bara varit på ett bröllop i vuxen ålder och det var den äldste brorsans. Får se om Annika och Johan toppar det i sommar :)

27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Kan man bli avstängd från skolan i Sverige? Men visst, min mamma skulle nog, precis som jag, tycka att jag var helt jävla dum i huvudet och min pappa skulle nog bara sucka och säga "håhåjaja"

28. Var är dina syskon just nu?
Lillsyrran är på kollo, brorsa nr 1 är nog och jobbar på Grönan, brorsa nr 2 kanske är i sitt hus på Ekerö eller jobbar över nere i Karlsborg. Storsyrran sjunger antingen i Götet eller Malmö

29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
De senaste är jättesuddiga. Hanna, Nicke och Mofasa var med och jag skulle kontakta någon som jag trodde att jag inte kunde kontakta... Men de senaste jag minns glasklart är från då jag fortfarande jobbade på Ritazza och drömde om att jag gick till jobbet och gjorde mitt jobb. Jag var rätt stressad just då :)

30. Vem ringde dig senast?
Min stackars mormor <3

31. Vilken tid gick du upp imorse?
Jag var uppe ett bra tag innan väckarklockan ringde och den hade jag ställt på 09:44

32. Vad ska du göra i helgen?
Träffa lite folk

33. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg?
Det var så tråkigt så jag tar det tredje istället. "Kram! Vi har köpt två lampor via blocket precis som vi tar me till mötet. Snacka om 'upplysta' :D"

34. När var du riktigt sjuk senast?
Jag är fortfarande sjuk och hostar så hårt att jag tror att lungorna ska följa med. Men det var värst förra lördagen.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Det var ju några år sedan jag och Nour tog på varandra och jag tror inte Sam Paris räknas som en kändis i Sverige. Syrran är bara känd i Italien och jag tror aldrig jag och Georg Riedel tog i varandra vad jag kan minnas. Det skulle nog räknas som högst olämpligt med tanke på att hans dotter gick i min klass. Så... när kanske när Magnus Betnér fick tillbaka sin växel i höstas? Jag är lite nöjd med att jag fick honom att skratta ;)

36. Vad finns i din bakficka?
Mina bakfickor är igensydda! Yep, jag har kostymbyxorna på mig.

37. Har du färglinser?
Nej, men när/om jag skaffar kommer de vara gröna. Om det inte är för  utklädning för då kommer de antingen vara vita eller svarta (läskigt!)

38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Sov

39. Vad är det första du gör på morgonen?
Jag har olika taktik varje gång. Somnar om. Somnar nästan om."Vilar ögonen". Snoozar. Sätter mig upp. Vänder mig om  hundra gånger och tittar förvirrat på det som ligger närmast (just nu är det snytpapper, annars är det oftast något slags plagg). Sätter på nyheterna. Vickar på tårna.

40. Vad ska du göra efter det här?
Läsa det jag skrivit och tycka att jag själv är himla skoj. Sen är det dags att fortsätta skriva viktigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback