Poesitävling

Jag fick ett tips om en poesitävling som operan anordnar. De är för oss i åldersgruppen 15 - 20 år (puh, jag klarar mig precis) och de vill ha texter om kärlek (lycklig som olycklig). Skickade iväg en handfull men fick på retur att så många hade sökt att nu får man bara skicka in en text. Var vänlig och välj ut ditt bästa verk och skicka igen.

Står nu och väljer mellan två stycken som är så väldigt olika varandra i stil och som jag tycker så himla mycket om. Skulle bli jätteglad över lite vägledning så hjälp mig, snälla.


 

Själslekaren


Som en susning
i min inspiration
knackade gud på min axel

Gav mig sin tron
sa i mänsklig ton

"du blir min gudinna"

trots den blunder jag begått
och endast onda frön jag sått
i tanken hos dig
ville du dem tillmötesgå

rodnad över kinden gå
i takt med tanken och handen

böjer mig fram och kysser din själ
löljligt lik en dataskärm
redan suddig av handens sökan

som i ett moln jag blåste bort
i chock och lycka
liksom en dimma flyr förbi världens länder

av dina ord jag söks
och finnes
tränger in i mitt sinnes bräckliga försvar
och viskar med rysande närhet

"Jag drömde om dig inatt”

 




Sänka fartyg bakom ridå

Oberörd image
Du står på scen
Vänligheten är nästan vass men jag blundar och spelar med

Det är först på natten vi smälter ihop
Orkar inte längre streta emot
Behandlar faktum som tomma hot och drunknar
hand i hand

Vår ekas flyt håller bara ett tag
När en bris blir en storm lär vi sitta i spat
Ett taskigt, lekfullt, lustfyllt spel, men tack för god match, din jävel

Träffad och sänkt och spelet är slut
Ska man klamra sig fast eller simma till land?
Jag brinner när jag bör hålla mig kall
och dränks i tunga vågor
av känslosamma svall






Kommentarer
Postat av: Uffe

Jag gillar sänka skepp mer.

2010-10-03 @ 14:54:10
Postat av: Cicci

Haha det är bara för att den handlar om dig så det räknas inte

2010-10-03 @ 15:48:14
Postat av: smultris

tack för den fina kommentaren, du är ganska jävla bra invigd också... eller nåt sånt :)



pöss (och ja, kameran kommer med såklart :)

Postat av: Cicci

"tack för kommentaren"? Inget jävla artighets kommenterande nu din get, kolla mailen istället

2010-10-09 @ 22:53:24
Postat av: smultris

ok, håll käften då... såja, nu är vi oss själva en stund :D

2010-10-10 @ 18:32:53
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

done

2010-10-10 @ 18:40:23
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Nu känns det bättre. Jag får en obehaglig klump i magen när du knappt svär och inte ens kallar mig för snorunge

2010-10-11 @ 17:57:18
Postat av: smultris

du blir ju 20 nu, måste nog hitta på nåt annat än snorunge... horunge kanske?

2010-10-15 @ 23:30:31
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Jag tycker att kärring känns lite lamt när jag får välja mellan snorunge och horunge

2010-10-18 @ 17:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback