Valkompassen

Det är tydligen inte bara jag som är förvirrad. De människor som jag har pratat med har rätt ok koll på vilket block de symatiserar mest med men när det kommer till partier verkar det som att de flesta kör på uteslutningsmetoden. Mamma och jag gjorde båda SVD:s test för att först se vilket block vi tillhörde och sedan vilket parti - resultatet var fantastiskt roligt. Mamma är tydligen Kristdemokrat och jag ska då vara vänsterpartist.



Vad detta säger om mig är att jag faktiskt inte vet varför jag har de fördomar som jag har (i mitt fall mot vänsterpartiet). Att jag inte hade stenkoll på partierna är inget nytt men jag har faktiskt inte ifrågasatt att "man" tar avstånd från VP utan det gör "man" bara.
Detsamma tror jag gäller min mor när det gäller KD. Man är inte så jävla pk som man tror!


Nåja, ingen av oss tänker rösta på något av dessa två partier men så mycket kan jag säga att jag faktiskt är minst lika röd i "verkligheten" som min mamma är blå. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback