Give a little jazz, get a little heaven



Via perfacilis laqueis semper plena
Den lätta vägen är alltid minerad

Utinam barbari te in foro interficiant!

Må barbarer förtala dig i köpcentrat!

Sona si Latine loqueris.
Tuta om du kan tala latin.

Magnus frater spectat te...
Big Brother is watching you....

Macina improba! Vel mihi ede potum vel mihi redde nummos meos!
Din idiotiska maskin! Ge mig min läsk eller ge tillbaks mina pengar!

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.
Hoppsan! Pratade jag latin nu igen? Tokigt. Ibland så bara slinker det ur mig.

Ancilla, face mea laganum!
Slavkvinna, gör pannkakor!!

Mater tua criceta fuit, et pater tuo redoluit bacarum sambucus.
Din mor är en hamster och din fader luktar fläderbär.

Orbes volantes existare.
Flygande tefat finns.

Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Jag kan inte höra dig, jag har en banan i mitt öra.

In vino veritas.
Sanningen finns i vinet.

Da mihi sis crustum Etruscum cum omnibus in eo.
Jag tar en pizza med alla tillbehör.


Tibi gratias agimus quod nihil fumas.

Tack för att du inte röker.

Credo Elvem ipsum etian vivere.
Jag tror Elvis fortfarande lever.





Vem var det som sa det?

"När du känner dig nere - lyssna på jazz! Det löser ingenting och gör dig nog gladare heller, men när hjärtat och kroppen känns fyllt med skit så ska öronen för en gångs skull få slippa"



och om det gör dig glad...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen, lilla Cicci, har du blivit förälskad? :D

2007-08-28 @ 22:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback