Varför finns inte Friends i hemmen?

"Alla mammor bråkar med sina döttrar"
"Man hatar sina föräldrar, så är det bara! Annars skulle inte en jävel flytta hemifrån"




Så med andra ord så finns det inget man kan göra åt det?

Man bryts långsamt ner
ner
ner

Resultatet av en annan människas dåliga självförtroende och självkänsla.
"Jag har dåligt självförtroende för att jag alltid fick vara pepparkaka eller tomtemor när alla andra flickor fick vara älvor, lucior och tärnor. Bara för att jag hade mörkt, kort hår och bruna ögon"

Fy fan vilken dålig stil! Jag förstår dig verkligen, fröknarnas beteende mot dig var verkligen inte ok, jag menar det!
Själv har jag dålig självklänsla för att du är min mamma (inte endast men mestadels) och själv fick man ju vara lucia på Folkoperan.



Det finns Friends och antimobbningsgupper i skolor men inte hemma hos folk. Det krävs inte mycket så länge det är ofta på samma ömma punkter som alltid.



Jag ser min 32 år gamla storasyster springa runt fylld med irritation och sorg för att hennes mamma ringt eller för vad hennes mamma gör och säger.
Man kommer tydligen inte därifrån.
Ens släkt är ens maffia. Antingen bryter man helt med alla eller så följer man med och står ut. Det tar inte slut.


*Jag har faktiskt ett rätt sött ansikte. Ok för uppnäsa, ok för torr hy, men vafan, det duger.
*Vikten... skitsamma. Jag kan röra mig obehindrat, jag kan dansa bra, jag kan gå långa sträckor, jag kan ge en hjälpande hand och jag är inte sjuk så det duger också.
*Jag prioriterar det som får mig att må bra, inte det som gör mest nytta
*Jag har helt fantastika vänner som antingen ställer upp i vått och torrt eller som alltid lyckas få mig att le. Nej, ingen av dom ska bli advokat eller läkare och deras föräldrar är inte berömda heller
*Jag har MVG i mer än hälften av alla ämnen, det är helt ok
*Mina syskon är bättre än mig och så är det men jag kan inte vara som dom för vi är o l i k a och vi får vara det

Men gång på gång på gång. Alla dessa pikar och hintar och blickar ang. ovanstående.




Det är för fan inget fel på mig. Jag är faktiskt ok. Jag är helt ok.
Jag är inte gudinna, jag är inte bäst och jag är kanske inte ens fantastisk eller underbar men jag duger.
Kan hon inte bara sluta slå på mig?
Jag har lärt mig slå på mig själv, det är redan fixat. Det är kirrat
Luta dig tillbaka i den dyra soffan, ta en till Dry Martini till och prata lite mer om GI eller formen på dina lår. Ring och prata med Giiita, hon har ju läst juridik, men låt mig vara dålig ibland så orkar jag också vara bra.


Dagens

Kommentarer
Postat av: smultris

JOOOO, du är en gudinna (fråga steve). du är en ängel på att dansa och på att sjunga, du är vacker, lång, har otroligt vackert, långt brunt hår, du är mycket mer mogen än nån annan sjuttonåring jag nånsin träffat, du är smart, duktig på att fota och på att skriva, du dricker mjölk som en hel karl och bits förjävla vidrigt hårt men är ändå lika lycklig för det, du är snäll, du är bäst i plugget, du har fantastiska vänner och snygga ex, du har unga ex och ehhh, mognare ex, du har mig och kalle och Elvan och surchrille, du har min vita långkofta som jag älskar och du har min gamla täckjacka, du flyttar snart hemifrån till en egen lägenhet (håll ut) och du lever.

PUSS

Postat av: Sallad

Du är fin och jag hatar dig! Också hatar jag mig. Åh vilket team.

Du kanske ska få tillbaka din kofta snart. Du SKA få tillbaka den när du vill ha tillbaka den men inte helt frivilligt eftersom att jag har förälskat mig i den, och den är förälskad i mig. Vi är kära och vi kommer rymma till Bali där vi gifter oss och mamma kommer bli mormor åt ett gäng golvmoppar, det är rätt jävla åt henne.

2007-12-22 @ 22:25:58
Postat av: smultris

haha, du ditt gamla mongo :P

Du kan nog behålla den ett tag till, men sluta för guds skull att hångla med den :)

2007-12-22 @ 22:48:38
URL: http://www.smultris.se
Postat av: sallad

Men mooo *brustet hjärta*

2007-12-22 @ 23:00:51
Postat av: smultris

men moooo, din gamla koooo :=)

2007-12-22 @ 23:11:12
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Mr Oh Really

Det fina i kråksången är att du egentligen inte behöver den här kommentaren, för du vet redan att du är underbar, precis som du är.
Du ska trivas som Du, trivs inte andra med det kan dom fara åt helvete.

Ha en underbar ledighet, och fortsätt vara du.
För mig är du underbar.

2007-12-23 @ 12:27:23
Postat av: Daemon

Tyvärr kan man ju inte välja sina föräldrar, men däremot sina vänner och andra nära och kära.
Det är de val man själv gör som betyder något..
Gronsk Pyk på dig! :-)

2007-12-23 @ 14:49:06
Postat av: Sländan

Vet du, jag har bara träffat dig en gång men du fick mig att må jättebra och du är en av alla personer där som jag verkligen kommer att minnas! Det är speciellt!

God jul gumman!

2007-12-23 @ 14:50:35
URL: http://slandan.blogg.se
Postat av: Cicci

Usch vad jobbigt fina ni är
Tycker himla mycket om er ska ni veta

2007-12-23 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback