Always look on the bright side

- ...och att jag sen hade glömt mina nycklar gjorde inte saken bättre så TACK för ert tålamod och för hjälpen mina herrar men nu ska jag hitta något att tröstäta och sen har jag skitmycket att göra
- Jag känner verkligen också hur tacksam du är
- Håll käften. Jag slog dig inte, det var dagens goda gärning.

PMS är en folksjukdom som vanligtvis drabbar kvinnor mellan trotsåldern och klimakteriet.
 I vissa undantagsfall så drabbas även män av denna förbannelse men är, i dessa sällsynta fall, permanenta och helt obotliga. Magnus Pettersson är ett utmärkt exempel på en sådan.

Symptom för sjukdomen är: oväntade humörsvängingar mellan glädje, sorg, ilska, tacksamhet och hunger samt plötsliga gråt- och skrattattaker. Hon/Han föredrar att slå nära anhöriga men har en tendens att öppna sig för speciella personer, t.ex. turken som  säljer chokladdoppade mandlar på Hötorget.

Bästa sättet att skydda sig mot en person med PMS är att springa för livet. Den enda faran med den åtgärden är att den insjuknade kan känna en viss oro över att bli lämnad ensam kvar och kan därför försöka springa ikapp. Eftersom att sjukdomen uppstår när kroppen pumpar runt hormoner och adrenalin så kommer hon/han garanterat hinna ikapp dig och se till att din mamma inte känner igen dig efteråt. Särskilt inte om ni har samma mamma

Är du själv drabbad av PMS ska du inte uppsöka läkare eftersom att risken att strypa honom är för stor och det vorde ju förargligt nästa gång du fått en elefant på tårna. Besök så få och så tåliga människor som möjligt och avvakta tills det släpper. Det gäller också att vila mycket och att äta ordentligt.. eller blogga.



Nu ska jag ta ett långt, varmt bad, trots att jag varken förtjänar det eller har tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback