Tjejer, tjejer, tjejer...


Jag undrar om jag långsamt, långsamt håller på att gå över till den manliga sidan. Helt seriöst

Jag har blivit bortskämd av mina underbara grabs som tycker att "Jag tycker om dig" betyder "Jag tycker om dig" och inte "Jag säger något snällt så att du inte ska tro att jag är arg på dig för om du tror att jag är arg på dig så kommer du inte lyssna på vad jag säger, men egentligen så tycker jag inte om dig särskilt mycket. Iallafall inte just nu"

... dusahaschebava?
[ Bara ett dåligt exempel men ni fattar grejen ]


Jonna är skön, hon är inte så mycket för det där systemet. Hon har vuxit upp med bröder och hundar och har sen fått gå den hårda skolan hos ett gäng dementa gubbar och sladderkäftat tantslem så hon vet hur man överlever en hel dag genom att bara använda 4 meningar
"Nej", "Eller hur", "Lägg av"
och "Fyfan vad du är störd"


Det finns alltså tjejer som inte är inbitna i systemet och sen finns det tjejer som är allmänt sköna ändå. Jag tänkte ge en liten presentation några sånna.


FAVORITBRUDAR


Smeknamn: Det finns några men jag säger bara Hanna
Utseende: Kort blondin. Konstig spegelhållning, annars normal
Kännetecken: Grymtande skratt och spagat på fyllan
Om: Pluggar för tillfället i Spanien. Hon dansar, sjunger, tränar, fikar och krossar pojkhjärtan på fritiden. Gör alltid minst dumheter och har alltid mest ångest.





Smeknamn: Smultris / Sötros / Bäret / Morsan / As
Utseende: Kort rödhätta. Håret skiftar färg efter humör så därför är det oftast svart
Kännetecken: Kommer alltid i sällskap av biffiga karlar, kamphundar, alkohol eller en Nicon
Om: Fotograferar, skriver poesi, fixar naglar och fötter och läser andra människors tankar. Hon har alla fysiska åkommor som finns och gillar inte frukt, grönsaker, människor eller något slags väder.


Smeknamn: Tessie / Bella / T
Utseende: Kort brunett. Skitsött leende som kan få vilket rötägg som helst att smälta
Kännetecken: Hobbyblatte och allmänt busig
Om: Pluggar hantverk och tycker att ljus(källor) är det bästa som finns näst efter killar och IKEA.



också har vi då mig

Smeknamn: Cicci / Cilla / Carmen / Pillan / Sallad / Bibbi etc.
Utseende: Lång brunett. Uppnäsa och jafarhaka
Kännetecken: Säger ofta "jaaaazooo" och går aldrig hem
Om: Pluggar fotografi. Dansar salsa, skriver poesi, fotograferar och dricker kaffe. Är allergisk mot cigarettrök, lipsyl, överlägsna människor och toaletthumor. Äter allt som inte springer ifrån henne så länge det inte är squash.


Ganska olik alla tre, inte sant? Vill ni veta varför det fungerar? Eller det vill ni säkert inte för det hemligheten är två klyschor, nämligen att vi accepterar varandras olikheter och älskar varandra
Gud så gulligt


erhm... vad ville jag ha sagt? Herregud, det är alldeles för sent för sånt här...
JO! Det jag började med var ju Det sociala tjejspråket. Allt skulle vara så himla mycket enklare om alla faktiskt började säga vad de menar och mena det de säger (HA! Där fick jag till det)
men å andra sidan så är det ju ingen sport
.. tål att tänka mig.. på menar jag.. hrm.. jo, lite trött är jag nog ändå. Imorgon har jag en plåtning med Staffan så jag ska väl lägga mig då. Vinkeviiink
Trackback