Que significa "saltando sin parar"?

Muuuusiiic


image594Packapackapackapacka.
Om 5 timmar ska man vara på arlanda.

Oj vad jag inte har saknat alla armlösa plagg men fan vad jag har saknat alla mina trekvartsbyxor. Så jeefla underbara.

När jag tänker efter så gör jag absolut ingenting för att träna mina armmuskler. Dans, promenad, fotboll, skidåkning.. jag är garanterat en benmänniska. Hmm... jag hade fan svårt att inte släppa bowlingklotet för tidigt.
Nej, jag ska börja med något som tränar upp de stackars armarna också! Något tips på vad man kan göra? Något roligt man kan göra, jag slösar sällan tip på tråkiga saker. Den som säger "armhävningar" får en toblerone i planeten


Det jag egentligen ville ha sagt är att jag inte tar med mig mobilen så ni kan inte nå mig förrns på måndag natt / tisdag morgon (beror på hur man ser det)

Tänkte se hur mycket jag kom ihåg av min gamla knaggliga spanska och insåg att jag kan absolut ingenting vettigt.
 
Cual es tu numero favorito? Soy Sueca.
Tengo un perro. Un limone, medio limon. Me gusta muerte. El caiman es rubia. Mira quien baila!
Vilket betyder (om jag minns rätt) Vilket är ditt favoritnummer? Jag är svensk. Jag har en hund. En citron, en halv citron. Jag tycker om makt. Krokodilen är blond. Titta vem som dansar!

Inget man har någon nytta av ifall man går vilse eller vill veta var busshållplatsen är. Tror ni de fattar om jag tar det på tjeckiska? Då kan jag åtminstonde bjuda folk på öl...

Nu ska jag göra lite färdkost. Hur säger man "pannkakor" på spanska?

Kommentarer
Postat av: Daemon

Öhh, de enda fraser på spanska man behöver kunna formulera någorlunda förståeligt är väl följande:
Chica bonita!
samt
Una cerveza grande, por favor!

Lola får gärna rätta mig ;-)

2008-02-28 @ 00:15:54
Postat av: Tobbe

Jag har precis inlett ett litet samarbete med en nyanländ bolivian:

Jag skall lära henne svenska och hon lära mig spanska + salsa. Vi kan båda enbart några enstaka ord från resp. språk men om ett tag är vi nog duktiga som fan.

"Me gusta muerte" betyder ungefär "jag gillar död". Kanske inte helt klockren inledningsfras om du planerar att ragga...

Postat av: Cicci

Hahah HELT underbart, man kan undra varför jag kunde det. Fuerte kanske var makt då...

Jag har en dold talang för att grädda pannkakor måste jag ju säga;). Det är bara mormor som är på samma nivå påstår lillsyrran, det är en fin komplimang

Alla chica bonia jag kommer träffa där är svenskar. Rubiaaa, sueco. Jag behöver kunna lite mer användbara saker som typ.. "Bjuder du mig på en drink?"

2008-02-28 @ 01:18:31
Postat av: Daemon

Internationellt teckenspråk för att bli bjuden på en drink är väl att visa brösten bara? Kan ju omöjligt bli feltolkat! :-)

2008-02-28 @ 09:44:34
Postat av: smultris

*vinkar farväl*

2008-02-28 @ 12:46:09
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Det var inte ens nödvändigt ;)

2008-03-04 @ 01:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback