Ursäkta blygsamheten

image552





image548


Jag är bäst






Jag


är


bäst










image549

Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är b
äst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.
Jag är bäst. Jag är bäst. Jag är bäst.



Ska jag säga det en gång tíll?





Jag är verkligen GRYM! Fan vad det är underbart att ha ett jobb där de tycker att stort ego är ett positivt karaktärsdrag. En av frågorna jag fick när jag blev intervjuad var om jag var en dålig förlorare.
"Nej, det är jag inte"
"Synd"

image546


Första arbetsdagen idag. Vi har en introduktionsperiod nu då vi ger bort grejor. ( Om det är någon som har missat det så handlar det om telefonförsäljning ).
Det måste man hålla på med i 2 veckor innan man kan börja som riktig säljare och få provision men då måste man ha tillräckligt hög hitrate för att kunna sälja (läs skänka. Det är svårare än vad man tror) 20-30 st per pass.
De flesta sålde 12 - 25. Jag sålde 40. Första dagen. Ja applådera ni, det kan ni gott göra.
Har effektivitet på ca 38%, men en hitrate på hela 45%, vilket betyder att jag säljer till nästan hälften av alla som svarar.... Vilket i sin tur betyder att jag inte bara är en förbannat trevlig typ med en förbannat trevlig röst utan att folk ser mig som pålitlig, lugn, självsäker och som om jag verkligen kan mina saker. I verkligheten sitter jag och läser från ett manus. Lite skådespelarskills på det och voíla! Synd att jag inte har någon nytta av att jag kan gråta på beställning här.





image550

Den stora stoltheten för kvällen var när jag
lyckades sälja (skänka) till en kvinna som
varken kunde svenska eller engelska. Står
"lömsk lurendrejare" med på egenskapslistan?

Känns bra, känns bra. Ja, ni får applådera en gång till, det är helt ok.
Direkt efter drog jag till det lilla, prickiga Farinmonstret som bjöd på middag tills febern började stiga. Tack hjärtat *blåser*.
Jag glömmer heller aldrig hur det var att ha vattkoppor.







Tråkig nyhet
Planet landar 23:15 på Arlanda den 3/3.
En timme tidigare och jag hade kommit
till Southside men ni lär ha dragit innan jag
kunnat ta mig dit. Ni får försöka har roligt
utan mig och helst sabba allt så jag inte
känner att jag missar något;)






Bussen mot Öjebyn, Piteå
Två jeanskillar ~18~ sitter längst bak i bussen och pratar förtroligt.


Kille 1: Men du, är det inte dags att vi flyttar ihop?
Kille 2: Va? Nej! Fan! Det kan vi väl inte göra? ? Varför det?
Kille 1: Jag tror fan jag älskar dig.

Det blir tyst en liten stund.

Kille 2 (försiktigt): Oj, jag vet inte vad jag ska säga. Nu tog du mig på sängen.
Kille 1 (litet finurligt): Favorit i repris från inatt då?



Länge leve tjuvlyssnat.


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Kanske inte bäst. Men du är rätt så bra ;)

Postat av: Daemon

YEAH! Fan vad kul!
Kan tänka mig det går bra för dig din jävel.
Strunta i all bögig svensk ödmjukhet, ibland är det ok att känna sig bäst! SUUUUUG åt dig av berömmet och bygg på självförtroendet! All is good.

PS. ring inte mig, jag vill inte ha några jultidningar.

2008-02-18 @ 10:19:08
Postat av: Cicci

Tobbe, jag måste ju vara bäst om jag ska erövra världen eller hur? Annars måste ju hela världens öde vila på vilken plåtskalle som helst, t.ex. Bush... eller ok, man kan visst ha vilken plåtskalle som helst på tronen.

Deams! Puss på hela dig! Du ska inte få några jultidningar, det kan jag lova. Däremot så kanske jag ger dig en hittelön ifall du hittar någon av våra kunders borttappade nycklar. Börja leta nu ;)

2008-02-18 @ 15:47:37
Postat av: Tobbe

Du är inte bäst förens du lyckas sälja (läs ge) något till mig ;)

Spelar ni in era samtal också? Så att cheferna kan granska er?

Isf kan jag spela en skitsur kund som sedan blir övertalad och glad :D

2008-02-18 @ 17:19:32
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: smultris

*applåderar*

Men du, när reser du iväg då?

2008-02-18 @ 20:26:45
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Nej Tobbe, vi spelar inte in något under den här perioden och nej, jag kommer väl inte lyckas ge något till dig eftersom att du kommer säga nej bara för att jävlas.

(Ni andra ska veta att Tobbe sms:ade och var jätteledsen över att han missade mitt samtal när jag berättade att han skulle fått en gratispryl)

Jag reser mitt i natten onsdag den 26 eller tidigt på morgonen torsdag den 27, det beror på hur man ser det. På dagen den 26 har jag lovat att träffa Popeno också ska jag hinna packa och sova också.

2008-02-18 @ 21:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback