Jag måste få lätta på hjärtat

Jag har träffat världens finaste man och jag är helt galet kär i människan. Så är det. Ni ska få veta vem det är men inte riktigt än. Det kommer


Vem vet?


Nu sitter jag hemma hos pappa och lyssnar på Povels "Håll musiken igång" när vi sjöng den i konserthuset för 2 år sedan. På vissa ställen är den faktisk 12-stämmig, det ni!
Vår dirigent som vi hade då, som har varit min musiklärare sen jag var 9 år och som håller i den kören jag sjunger i nu har fått fast anställning i Huddinge kyrka och kommer få 3 nya körer utöver de han redan har. Det ena leder till det andra; han kan inte vara vår ledare längre... vilket innebär att vi kommer splittras. Kändes jättejobbigt (mycket nostalgi, han är lika mycket vän som ledare) men det ska nog finnas någon annan kör som duger. Jag är inte rädd för att inte komma in, det har aldrig varit något att oroa sig över, utan snarare att körerna inte är tillräckligt bra. Det finns sorgligt många ensembler där altarna tror att de inte hörs och därför inte bör hålla ton, sopranerna består av damer i övre medelåldern som tycker att vibrato är fint (uäk! Vibrato i kör, bara tänk er!) och tenorer med päronröst. Det är bara basarna man kan lita på men de finns nästan aldrig tillräckligt många. Sen vill jag inte hamna i någon vanlig kyrkokör för det spelar ingen roll hur fin Ave Maria är, man vill ändå inte sjunga den 7011 gånger i 30 olika versioner. Men ja e int' bitter! Någon ska det nog finnas. Jag får se det som en nystart. Drömmen är ju att hitta en där man är så få som en, max två, i varje stämma. Ring mig om ni hittar en som saknar en mezzosopran med stort omfång. Dramatisk kallas man tydligen då. Flexibel säger jag. Ring så skickar jag meritlistan ;)

Gud vad jag får ångest av den här arbetsmappsskiten. Vi lägger upp alla uppgifter, arbeten och läxor i en arbetsmapp på tick-tack som är skolans hemsida. Nu har tydligen inte mina arbeten kommit fram pga av någon sjuk teknisk flopp. Jobbigt, trist men ok, det är snart sommarlov och då kommer jag ju ha en massa tid att göra om alla arbeten och maila dom till mina lärare, tänkte jag. Nehe.... det vill inte vissa lärare då för man får bara komplettera om man har IG. Nejmen jag ska inte komplettera, jag ska bara skicka in det som ni uppenbarligen inte fått. Nej det går inte för kursen är avsutad och då blir det orättvist mot andra elever om du får jobba vidare. Jamen vad fan, jag ska inte jobba vidare! Jag har gjort samma sak som de andra men det har tydligen inte kommit in så jag måste gör det en gång till, hur blir det orättvist dom dom? Det går inte. Läs upp på högskolan.
Sjuka jävla sstem, jag hatar datorer. Jag är en klassisk pennapapper och otroligt konservativ.


Jenny har rätt, min själ är från något helt annat århundrade.


Kommentarer
Postat av: Daemon

Käääääääääärlek! *avundsjuk*

2008-06-04 @ 12:46:31
Postat av: Mumin

Föööör CO har fått en pojkvän! För CO har fått en pojkvän, för CO har fååt en pooojkväääään!

Fy fan vad hon är bra!^^

2008-06-11 @ 22:05:09
Postat av: smultris

men jag har fan missat detta inlägg... jag e vilse i kolan tror jag... :)



PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback