Musikleken

(Förlåt mig mumin, jag glömde)


Öppna din playlist, sätt på shuffle och klicka fram till en ny låt för varje fråga. Skriv låttiteln som svar på frågan, hur konstigt det än blir. Inget fusk!





1. Vad var din första tanke när du vaknade i morse?

I'm beautiful, damn it!          haha nej det var min tredje tanke. Före kom "Var är jag?" och "Vem är jag?"

2. Vad tror du dina vänner tycker om dig?
Hon är så söt när hon sover          woah! Tack

3. Vad tror du din familj tycker om dig?
Shadow          Svart och smiter mot väggarna

4. Hur skulle du beskriva dig själv?
Fredrik Snortare och Cecilia Synd          ...tack. Snällt

5. Vilken låt borde spelas på din begravning?
State of mind

6. Vilken låt spelades på ditt dop?
Solitude          Symboliskt

7. Hur kommer ditt kärleksliv bli?
Allstar          *skratt* yääz yääz. I'm the divah

8. Hur går det med din karriär?
All the same          Enformigt?

9. Vilka förhoppningar har folk för dig?
Det kommer bara leda till något ont          Yee, thanks. Kanske inte helt osant men vafan

10. När trivs du som bäst?
So sweet

11. Hur känner du dig just nu?
Drömmer jeg?          Lite morgontrött ja

12. Vad händer för dig imorgon?
Come clarity          det vore ju en trevlig omväxling

13. Hur blir år 2008?
What's another day?          optimist där

14. Vad gör dig lycklig?
Vackert väder          Ja!

15. Vad gör dig ledsen?
Bullet          ja...

16. Vad gör dig arg?
One day you'll dance for me, New York         Dance for me yankee!

17. Vad är det sista du ser innan du dör?
Jag stannar kvar hos dig          I will survive!

18. Vad säger du till/om den synen?
Come in over me          åhå?

19. Vilken låt har haft störst inverkan på ditt liv?
All du är          sant, sant... riktigt illa

20. Ditt motto:
Lilla hjärtat          Haha, underbart! Åh, jag älskar den här leken. Nu lär jag dra så puss på er



image631

Kommentarer
Postat av: aleks

vaaaaackert... ja bilden alltså ;)
Med texten till, även fast jag e så pass gammal att jag inte riktigt ser vad det står :)

PUSS

Postat av: mumin

men du, den där leken såg ju kul ut=P, hur går det till?

2008-03-14 @ 11:35:09
Postat av: the sallad

Grattis Humlan, jag tror du just slog rekordet i längsta kommentar jag någonsin fått på bloggen. Vilken kommentar sen ;)
Ska kika upp lite nya låtar tror jag

2008-03-14 @ 12:57:48
Postat av: Tobbe

Ja! Jag vill också vara med. Tog detta på största allvar och gjorde en helt enorm spellista :D


1. Vad var din första tanke när du vaknade i morse?

I need somebody (Iggy & the Stooges). Kanske är sant.

2. Vad tror du dina vänner tycker om dig?

Ultimate (Gogol Bordello). Kanske är sant :D

3. Vad tror du din familj tycker om dig?

Psycho (System of a Down). Kanske också är sant. Men de gillar mig nog ändå.


4. Hur skulle du beskriva dig själv?
Love or Confusion (Jimi Hendrix). Och allt däremellan...

5. Vilken låt borde spelas på din begravning?
Angel of Death (Slayer). Skulle vara fantastiskt! :D

6. Vilken låt spelades på ditt dop?
The Passenger (Iggy Pop). Det här blir ju helt klockrent!

7. Hur kommer ditt kärleksliv bli?
Jesus Doesnt want me for a sunbeam (Nirvana). Nåväl...

8. Hur går det med din karriär?
Search and Destroy (Iggy & the Stooges). Haha!

9. Vilka förhoppningar har folk för dig?
Call on me (Laleh). hmm.

10. När trivs du som bäst?
Diablo Rojo (Rodrigo y Gabriela). tja.

11. Hur känner du dig just nu?
Even Deeper (NIN)

12. Vad händer för dig imorgon?
Wherever I may Roam (Metallica)

13. Hur blir år 2008?
Disciple (Slayer). En slavår?

14. Vad gör dig lycklig?
God (Tori Amos). Typiskt. Jag som är agnostiker och allt.

15. Vad gör dig ledsen?
One Love (Bob Marley & the Wailers). Monogami är tydligen inte min grej ;)

16. Vad gör dig arg?
Jag är en idiot (Imperiet). Tja... visst är man förbannad på sig själv ibland.

17. Vad är det sista du ser innan du dör?
The Shining Path (Tristania). Intressant.


18. Vad säger du till/om den synen?
Flying high, In the Friendly sky (Marvin Gaye).

19. Vilken låt har haft störst inverkan på ditt liv?
Horn (Nick Drake). Vacker, lugn, instrumental låt med enbart en akustisk gitarr. Tja...

20. Ditt motto:
Turn Blue (Iggy Pop). stämmer möjligtvis överens med den det lilla av cynikern som finns i mig. Men knappast vad gäller politik ;)

Det här var kul som fan! Fick fantastiskt religiösa svar :)

2008-03-14 @ 17:34:14
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: mumin

nu ska vi se hur min blev;

1. Vad var din första tanke när du vaknade i morse?
"(Untitled Track)"

2. Vad tror du att dina vänner tycker om dig?
"Sweet Amber"

3. Vad tror du din familj tycker om dig?
"Original Fire"

4. Hur skulle du beskriva dig själv?
"Unforgiven"

5. Vilken låt borde spelas på din begravning?
"Timglas"

6. Vilken låt spelades på ditt dop?
"The Wicker Man"

7.
Hur ser ditt kärleksliv ut?
"Stellar"

8. Hur går det med din karriär?
"Monday Morning Apocalypse"

9. Vilka förhoppningar har folk om dig?
"Vanishing Light"

10. När trivs du som bäst?
"Crownless"

11. Hur känner du dig just nu?
"Change"

12. Vad händer för dig imorgon?
"Flight Of Icarus"

13. Hur blir år 2008?
"Destroyer"

14. Vad gör dig lycklig?
"Not Going Away"

15. Vad gör dig ledsen?
"Meaning Of Life"

16. Vad gör dig arg?
"United"

17. Vad är det sista du ser innan du dör?
"I Lied"

18. Vad säger du till/ om den synen?
"Hypocrites"

19. Vilken låt har haft störst inverkan på ditt liv?
"St.Anger"

20. Ditt motto?
"Borders And Shading"

Slutsats: Min musiksmak är Manodepressiv haha=P

2008-03-15 @ 19:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback