Jag kanske lider av paranoia i alla fall då...


Jag har problem med en av mina lärare.

Jag har fått för mig att hon hatar mig för jag har henne i ett av mina bästa ämnen men har fått en skriftlig IG-varning. När man pratar med henne öga mot öga brukar hon alltid vara väldigt trevlig men i skriftlig form är hon oresonlig. "Jag förstår inte vad jag ska göra" "Titta på tick-tack" "Jag har kollat på tick-tack men jag hittar inte det jag letar efter "Titta på tick-tack" "Jag är inne på tick-tack men jag förstår inte vad du menar!" "Kolla på tick-tack. Ni ska kunna ta eget ansvar". Jag är muntligt aktiv och utför alla arbeten jävligt grundligt. Jag har missat en del när jag har varit borta i tre veckor och plåtat skolkatalogen men det jobbar jag ju i kapp snart. Det är ju likadant i alla ämnen.

Därför mailade jag en lärare, som jag har i samma ämne men en svårare kurs, och frågade vad man kunde göra. Jag berättade att jag var rädd att den dåliga personkemin skulle gå ut över mina betyg och frågade ifall hon kanske skulle kunna tänka sig att kika på några uppgifter innan jag skickade dom till den andra läraren, bara för att veta vad hon skulle ha gett för betyg.

Jag berättade vad jag hade skrivit för min mamma
"Aaah... det var nog dumt Cecilia. Du vet, lärare håller varandra om ryggen. Det kommer bara resultera i att hon också kommer hålla mer koll på dig och döma dig hårdare"
"Neeeej då. Hon är en jättebra lärare, hon skulle aldrig göra något sånt. Tro mig, sånt skulle jag inte fråga en lärare jag litar på"


Får svar på mailet:

"Hej igen jag förstår vad du menar.Vill du att jag ska ta upp det med min kollega ***** och berätta lite vad du oroar dig för? Så kan du prata med henne sen. Sen vill jag bara förvarna att jag har skickat en igvarning till dig - det är inte för att du inte är duktig - utan för att du ska veta vad du behöver hinna ifatt med innan vårterminen börjar. "







Jag lär mig verkligen aldrig. Det är korkat att lita på människor man inte känner och man är i beroendeställning till.
Eller
så är jag paranoid och bara helt värdelös i ämnet. Med förnekelse kan man komma väldigt långt, jag kanske bara har inbillat mig att jag har talang för det. Ämnet är svenska.



Musik

Kommentarer
Postat av: Mumin

En god dos paranoia och ambition är alltid hälsosamt CO!

2008-10-17 @ 19:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback