Inte alla hästar i stallet... löss i kalufsen... smulor i kakburken eller något annat heller för den delen

Jag är så glad över att människorna jag umgås med har ordentligt med humor. Då kan de orka de dagar jag sovit för lite och ätit för dåligt, som idag. Egentligen är det inget farligt alls utan det som händer när jag är övertrött är att jag blir ungefär 5 år gammal. Petar folk i sidan, trampar på skor, stjäl mössor och svävar iväg i helt sjuka fantasier. Idag slutade det med en bebis, inslagen i bubbelplast och silvertejp med en röd rosett på huvudet som skrek "Angelica". Jag skyller på Mackan för det sistnämnda för i mina tankebanor sa bebisen faktiskt "aj" som normala människor när någon smäller bubbelplast på dom.
Som om vanliga människor skulle paketera en bebis i bubbelplast, men det är en annan historia.

Tur för Simon att han inte var i plugget idag för då hade jag velat leka med hans lockar. Det var Fredd och Theime som fick stå ut med att jag pillade i deras hår, kläder, händer och örsnibbar. Farmors stackars pojkar, vad härdade ni är. Pappa påstår att jag redan som bebis höll på med folks örsnibbar som en slags alternativ stressboll. Tycker jag inte alls är konstigt. De är små och lena och passar mellan tum- och pekfingret. Inte alls lika mysigt på de som har hål i öronen. Dubbelt så mysigt på min bror som är muterad och har 3 örsnibbar.

Ni hör. Jag har inte alla indianer i kanoten idag. Kan det vara så att man häver ur sig så mycket känslor och tankar en dag/kväll/natt att man inte har några kvar till dagen därpå? Att man helt enkelt inte orkar vara logisk, förståndig, trevlig eller klok utan tar en paus i fantasivärlden där man fortfarande inte ens är nära att bli vuxen.

För ungefär 2 minuter sen så beställde jag en studentmössa. Den kommer bli jättefin.

Jag har lust att skriva en novell. Eller ett poem. Eller en riktig saga i rätta andan. Som sagan och pannkakan eller flickan som inte ville gå till skolan. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag skriva första kapitlet, lessna, kämpa fram ett kapitel till och sen SKITA I ALLT och skriva slutet och aldrig titta på texten igen och sen ligger den på min extrena hårdisk och tar plats. Jag har massa sånna, det är väldigt roligt att titta egenom 3 år senare.


Jag har fan lust att slänga upp en uppgift vi gjorde i mellanstadiet... jag gör det, vänta


MYS musik

Kommentarer
Postat av: smultris

du e hög va?

Postat av: Cicci

men ssssh!!

2008-09-30 @ 20:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback